چرا این آمار وحشتناک را جدی نمی گیرند؟!

27 مهر 1396 ساعت 19:11

بر اساس گزارش مرکز آمار، رکورد بیکاری فصلی جوانان 15 تا 24 سال پس از شانزده سال شکسته شده و در بهار امسال به بیش از 28.8 درصد رسیده که پس از 16 سال بالاترین نرخ بیکاری محسوب می‌شود. با این حال رسانه‌ها به نقل از وزیر کشور گزارش دادند؛ رقم واقعی بیکاری جوانان در برخی شهرها به 60 درصد هم رسیده است.


به گزارش "حافظ نیوزبر اساس گزارش مرکز آمار، رکورد بیکاری فصلی جوانان 15 تا 24 سال پس از شانزده سال شکسته شده و در بهار امسال به بیش از 28.8 درصد رسیده که پس از 16 سال بالاترین نرخ بیکاری محسوب می‌شود. با این حال رسانه‌ها به نقل از وزیر کشور گزارش دادند؛ رقم واقعی بیکاری جوانان در برخی شهرها به 60 درصد هم رسیده است. البته این رقم برای خانواده‌هایی که سال‌هاست فرزندان‌ تحصیل‌کرده‌ آن‌ها از بیکاری رنج می‌برند بسیار طبیعی و ملموس است. اما بیکاری جوانان چرا مهم است و باید آن را جدی گرفت؟
جوان، موتور محرک و به عبارتی دیگر قلب جامعه است که اگر فکری به حال اشتغال او نشود، ناگهان با ریزش و سقوط شدید دیگر شاخص های مهم اجتماعی روبرو خواهیم شد. بیکاری جوانان، مهمترین عامل افزایش سن ازدواج در سطح جامعه است که افزایش سن ازدواج خود یکی از دلایل اصلی گسترش فساد و فحشاست.  علاوه بر این، بیکاری جوانان خود مهمترین عامل افزایش جرم و خلافکاری نیز محسوب می شود تا جایی که برخی جامعه شناسان راه حل قطعی کاهش جرم و بزه در سطح اجتماع را ایجاد اشتغال پایدار می دانند.
بنابراین زمانی که عنوان می شود بیکاری جوانان به بالاترین سطح خود طی سالهای اخیر رسیده است، یعنی بحران های اجتماعی در سطح کشور به خطرناک ترین حالت خود طی سالهای اخیر رسیده و تبعات گسترده این بمب ساعتی هر لحظه ممکن است دامنگیر کشور شود. اما چرا سیاست گذاریها و سرمایه گذاری های صورت گرفته، هیچگاه نتوانسته است منجر به حل اساسی معضل اشتغال جوانان شود؟ شاید تمایل به آمارسازی و و عادی جلوه دادن شرایط اقتصاد و صنعت کشور یکی از دلایلی است که سبب می شود بسیاری از آمارها طبیعی به نظر برسند به جز آمار بیکاری جوانان! غافل از اینکه آمار بیکاری جوانان خود به تنهایی نشان می دهد شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور تا چه حد بحرانی و خطرناک است!


کد مطلب: 18051

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18051/چرا-این-آمار-وحشتناک-جدی-نمی-گیرند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir