۰
plusresetminus
مدیرکل ارتباطات فارس:

شناسه دار کردن گوشی تلفن همراه برای کنترل قاچاق است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۶
مدیرکل ارتباطات فارس گفت: طرح شناسه دار کردن(رجیستری) گوشی های تلفن همراه موجب کنترل قاچاق و حمایت از تولید می شود.
شناسه دار کردن گوشی تلفن همراه برای کنترل قاچاق است
به گزارش "حافظ نیوز مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: طرح شناسه دار کردن(رجیستری) گوشی های تلفن همراه موجب کنترل قاچاق و حمایت از تولید می شود از شهروندان خواست تا با اجرای این طرح همکاری کنند.

مهرداد سهرابی سه شنبه در پاسخ به ایرنا اضافه کرد: هر چند هنوز این طرح به مرحله اجرای کامل نرسیده و گوشی های قاچاق در دست مردم همچنان خدمات می گیرند اما بهتر است در خرید گوشی به اصالت آن توجه بیشتری شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اضافه کرد: پس از اجرای کامل این طرح استفاده از گوشی‌ های قاچاق در داخل کشور به کلی غیرممکن می شود.ضرر استفاده از گوشی‌های قاچاق متوجه اقتصاد داخلی است این ضرر همیشه به طور غیرمستقیم متوجه خود مردم هم بوده است.
وزارت ارتباطات مجری عملیاتی شدن طرح شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه در کشور(رجیستری) است.
فاز نخست این طرح با پایش کل شبکه اپراتورهای موبایل با هدف ثبت و مانیتورینگ آخرین شناسه های ترکیبی گوشی و سیم کارت که در شبکه ثبت می شود، انجام می گیرد.
 
سهرابی در بخش دیگری از سخنانش استان فارس را استان پیشرو در ارائه خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور دانست و گفت: ما هم در زمینه نرم افزاری و ارائه برنامه و اپلیکشن و هم در زمینه سخت افزاری و زیرساخت جایگاه مناسبی در کشور داریم ، جایگاه استان فارس بر اساس محاسبه شاخص های رشد در پایان سال 95 به جایگاه هفتم کشور رسیده که نسبت به سال قبل از آن دو پله افزایش داشته است.
 
این مقام مسئول همچنین به برگزاری دومین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک ، کامپیوتر و ماشین های اداری ) در بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از سوی برخی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان فارس در جزیره کیش برگزار می شود و میزبان ده ها نفر از نخبگان حوزه فناوری اطلاعات است.
 
سهرابی افزود:دراین نمایشگاه که کانون ارائه خدمات فناوری اطلاعات است فرصتی برای تبادل نظر تولید کنندگان و عرضه کنندگان فناوری اطلاعات فراهم شده است تا پیشتازی استان فارس به عنوان دومین استان پیشرو در ارائه خدمات فناوری اطلاعات تثبیت شود.
 
سهرابی یکی از مهمترین رویکردهای این نمایشگاه را زمینه‌سازی برای ارتباط بین کسب و کارها و تبادل تجربیات و تکنولوژی‌ها دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه قطعا در ارتقای شاخص‌های علمی شرکت کنندگان تاثیرگذار خواهد بود.
 
مجری نمایشگاه الکامپ و تله‌کامپ کیش نیز گفت: این نمایشگاه 17الی 20 بهمن‌ 96 درمرکز بین‌المللی نمایشگاهی کیش و با حضور شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
 
جواد مرادپور با بیان اینکه رویکرد نمایشگاه‌های الکامپ و تله‌کامپ ارائه فناوری و داد و ستد دانش و تکنولوژی است گفت: فراخوان شرکت در این نمایشگاه ابتدای آبان ماه آغاز شده و علاقه‌مندان تا 15 دی امکان ثبت‌نام خواهند داشت.
کد مطلب : ۱۸۰۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما