۰
plusresetminus

آقای تبادار! کمی دیر به فارس آمدید!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۷
استان فارس مدت ها بود که در حسرت چنین استانداری بود! استانداری که وقتی جلسه به اسم مدیریت بحران و یا برنامه‌ریزی برای آینده استان می‌گذارد، جلسه را به تعریف و تمجید و صرف چای و شیرینی و نهایتا مصوبات نمادین ختم نکند.
آقای تبادار! کمی دیر به فارس آمدید!
به گزارش "حافظ نیوز"، استان فارس مدت ها بود که در حسرت چنین استانداری بود! استانداری که وقتی جلسه به اسم مدیریت بحران و یا برنامه‌ریزی برای آینده استان می‌گذارد، جلسه را به تعریف و تمجید و صرف چای و شیرینی و نهایتا مصوبات نمادین ختم نکند؛ بلکه آستین همت بالا بزند، اولویت‌های اصلی استان را احصا و از مسئولان مطالبه‌گری کند. 
و اینک پس از گذشت بیش از ۴ سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، به نظر می‌رسد اسماعیل تبادار همان استانداری است که باید از روز نخست آغاز به کار این دولت به فارس می‌آمد.
تبادار استاندار فارس امروز در نشست پرحاشیه شورای کشاورزی استان فارس که به اخراج معاون سرپرستی شعب بانک کشاورزی در جلسه منجر شد، به‌شدت از عدم حضور سرپرست این بانک در این نشست عصبانی شد و اظهار داشت: به مدیر شعب بگویید که جلسه شورای کشاورزی استان از بازدید شعب مهم‌تر است و باید در این نشست حضور می‌یافت!
این اما پایان کار نبود چرا که تبادار در ادامه گفت: خوب است که مدیرکل محترم جهاد کشاورزی چند نفر را به کرمان اعزام کند تا در جلسات شورای کشاورزی ما حضور پیداکرده تا اگر ما بلد نیستیم لااقل از آن‌ها یاد بگیریم که چه راهکارهایی را برای توسعه کشاورزی و بازاریابی خود دنبال کرده‌اند!
تبادار که برخلاف برخی استانداران پیشین استان، خود و خانواده‌اش ساکن شیراز هستند در شورای برنامه‌ریزی استان نیز به مسائل حائز اهمیت و اولویت‌دار استان در بحث محیط زیست ورود کرد و درباره وضعیت هرگونه تغییر کاربری در باغات قصردشت نیز گفت: تغییر کاربری در این مناطق و حتی محدوده های یک تا ۵ به طور کامل ممنوع است و باید بسته شود. وی تاکید کرد: زمین‌های حدفاصل کمربندی می‌تواند کاربری داده شود ولی در مناطق یک تا پنج و نزدیک به باغات به هیچ عنوان وارد شورای برنامه ریزی نشود.
این سخنان استاندار فارس امروز در حالی بیان شد که بسیاری از باغات مناطق یک تا پنج شیراز که گنجینه بی‌نظیر طبیعی و در حکم ریه‌های تنفس شیراز بوده‌اند، طی سالهای اخیر به صورت گسترده تخریب شده و با تغییر کاربری به تجاری، مسکونی و حتی اداری روبرو شدند تا جایی که عکس‌های هوایی از مناطق باغی شیراز در دهه ۸۰ و مقایسه آن با عکس‌های هوایی این روزهای شیراز، خود نشان‌دهنده شدت و گستردگی تخریب باغات است.
استاندار فارس اما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شورای برنامه ریزی بنیان اصلی توسعه استان است، گفت: به طور کامل مدیران دلسوز استان را حمایت می کنم جدا از هرگونه حرف و وام دار هیچ گروه و حزب سیاسی نخواهم بود. تبادار ادامه داد: تمامی مدیران پاکدست، متدین، شایسته و دلسوز را حمایت و به عنوان مبانی مدنظر دارم و به هیچ عنوان گوش به فضای مجازی ندارم.
وی در انتها نیز تاکید کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی یک اولویت و سیاست دولت است که تمامی مدیران باید نظارت داشته باشند و بر اساس نیروهای استان همکاری و تقویت مدیران را در دستورکار قرار داده ام.
برای استاندار تازه منصوب شده فارس آرزوی موفقیت می‌کنیم و انتظار داریم تا آخرین روز حضورش در فارس، رفع معضلات اساسی استان را مهمترین اولویت کاری خود قرار دهد.
کد مطلب : ۱۸۰۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
حافظ نیوز لطفا جوگیر نشو
جوجه ها را درب مرغداری می شمارند!
feedback
Iran, Islamic Republic of
از بی لیاقتی وبی کفایتی نمایندگان استان فارس میباشد که نماینده شهرستان های گچساران و باشت جهت انان کسب تکلیف میکنند و استاندارد تععین مینماید