۰
plusresetminus
احمد تنوری عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با "حافظ نیوز":

مدیران شهرداری باید با شورا تعامل داشته باشند و امکان نظارت را فراهم کنند/ اگر مدیران نمی خواهند یا نمی توانند پاسخگوی شورا باشند، به دنبال تغییرآنها خواهیم بود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
بخش دوم و پایانی گفتگوی "حافظ نیوز" با احمد تنوری، عضو شورای شهر شیراز در مورد نطق پیش از دستور یکی از جلسات پیشین شورای شهر را خواهید خواند.
مدیران شهرداری باید با شورا تعامل داشته باشند و امکان نظارت را فراهم کنند/ اگر مدیران نمی خواهند یا نمی توانند پاسخگوی شورا باشند، به دنبال تغییرآنها خواهیم بود
به گزارش "حافظ نیوز"، احمد تنوری، عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور یکی از جلسات پیشین شورای شهر، نکاتی را درباره هزینه های شورای چهارم در لفافه بیان کرد و از آن گذشت. سخنانی که در محافل خبری و سیاسی بازتاب فراوانی داشت و موجب ایجاد گمانه زنی هایی نیز شد. در همین ارتباط، خبرنگار "حافظ نیوز" به سراغ احمد تنوری رفت و در قالب گفتگویی تفصیلی و جذاب به شفاف سازی پیرامون این مسئله پرداخت. در قسمت نخست این گفتگو، احمد تنوری گفت: ما سیاست های دولت و شخص رئیس جمهور را قبول داریم اما توجیه گر اعمال و کارهای مدیران دولت نیستیم.
این عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنانش به کمک شورای چهارم به برخی نشریات اشاره کرد و افزود: بنده مخالف هرگونه کمک به نشریات سیاسی هستم خواه این نشریه حامی دولت باشد و یا مثل شما منتقد آن...
و در انتها احمد تنوری به کمک شورای پنجم به یونسکو اشاره کرد و ضمن اشتباه خواندن آن، تاکید کرد: یونسکو همان نهادی است که داشته های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و قومیتی ما را به نام کشورهای همسایه ایران ثبت کرده است، ضمن اینکه در سازمان یونسکو میزان نفوذ اسرائیل و تعدادی از کشورهای معاند با ما بسیار زیاد است...
در ادامه، بخش دوم و پایانی گفتگوی "حافظ نیوز" با احمد تنوری، عضو شورای شهر شیراز را می خوانید:

*درمورد شکایت ها و انتقادات وارده به سازمان های مختلف شهرداری، توضیح دهید و بگویید که مردم شیراز چگونه می توانند شکایات و انتقادات خود به قسمت های مختلف و سازمان های مرتبط با شهرداری را به گوش مسئولین برسانند.
طرف شکایت های مردمی، سازمان ها، ادارات و شرکت های مرتبط با شهرداری است. در تمامی این سازمان ها، ادارات و شرکت ها نماینده ای از سمت شهرداری حضور دارد که مدیران و روسای اینها باید در موارد مختلف به او پاسخگو باشند.
در مورادی نظیر شهرداری های مناطق 2، 3، 4، 5 با ما تعامل کافی را داشتند، پاسخ های قانع کننده ای را ارائه کردند و ما رضایت خاطر معترضین را جلب کردیم و مردم با رضایت از شورا وشهرداری خارج شدند اما در ارتباط با برخی از سازمان ها و ادارات و به طور مشخص سازمان قطار شهری شیراز، اعتراضاتی از سوی پیمانکاران، کارمندان و مردم بوده است که بعضا ادعا بوده است و در همین راستا مدیران آن سازمان باید پاسخگو باشند، مستندات را به کمیته ارائه کنند که تصمیم گیری در این کمیته صورت گیرد که این ادعا به حق است یا نیست و بتواند این کمیته پیگیری نماید تا اعتراض و ادعایی که درست و به حق است، به سرانجام مطلوب برسد.
همچنین می بایست مدیران و مسئولان، زمینه بازدید را برای اعضای این کمیته فراهم کنند اما در این میان برخلاف مناطق مختلف شهرداری و برخی سازمان ها، سازمان قطار شهری و بعضی دیگر از ادارات، همکاری هایی که گفته شد و لازم بود را با کمیته و شورای شهر نداشته اند.
گفتنی است بنده شخصا به هیچ عنوان طرفدار تغییر مدیران ارکان مختلف شهرداری نیستم بلکه می توانیم با کمک به آن ها در جهت تسریع و بهتر انجام شدن مصوبات و سایر موارد برای بهتر اداره شدن سازمان و نهاد ذی ربط حرکت کنیم اما این تعامل و ارتباط یک جانبه نمی تواند باشد و قطعا مدیران نیز باید با شورا تعانل داشته باشند و امکان نظارت را فراهم کنند اما اگر مدیران نمی خواهند یا نمی توانند پاسخگوی شورا باشند، آن وقت به دنبال تغییر در سطح این قبیل مدیران خواهیم بود.
همچنین شهرداری نیازمند مدیرانی متعهد، مسئول، کارآمد و دارای دانش فنی لازم است که به توانند شهر را به نحو احسن مدیریت کنند.
درمورد انتقادات و شکایات مردم هم باید عرض کنم که انتقادات را باید مستقیم به اداره مربوطه بدهند و هم نسخه ای از آن را به کمیسیون و کمتیه مربوطه تحویل دهند تا بتواند آن را اصلاح کنند. گفتنی است که دبیر کمیته حقوق شهروندی خانم مریم فرمانی هستند.
شکایات و درخواست های مردمی نیز باید مسیر قانونی و تعریف شده خود را طی کند و ابتدا باید به کمیته رسیدگی به شکایات و درخواست های مردمی برسد که دبیر این کمیته آقای حشمت کشاورزی هستند که ان شاالله در مکان هایی مشخص در سطح شهر مستقر خواهند شد.
خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۸۱۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما