۰
plusresetminus

بیش از60 هکتار از منابع طبیعی سپیدان در آتش سوخت

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
دبیرستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان سپیدان گفت: بیش از 60 هکتارازعرصه های منابع طبیعی ومنابع ملی ارتفاعات منطقه راشک از توابع شهرستان سپیدان درآتش سوخت.
بیش از60 هکتار از منابع طبیعی سپیدان در آتش سوخت
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدعلی عارفی دبیرستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: نیروهای امدادی شهرستان پس ، از وقوع یک فقره آتش سوزی در مراتع طبیعی منطقه راشک این شهرستان مطلع و به محل اعزام شدند.


وی با اشاره به صعب العبور بودن منطقه، افزود: با تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی و همچنین تعدادی از اهالی محل، آتش سوزی پس از گذشت 5 ساعت مهار شد.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان سپیدان با بیان اینکه وزش باد باعث شده بود تلاش برای مهار به کندی صورت بگیرد، ادامه داد: در جریان این آتش سوزی، برابر اعلام نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان، ۶۰ هکتار از منابع طبیعی در آتش سوخت.


عارفی ادامه داد: متاسفانه منطقه وسیعی از ارتفاعات مشرف به روستاهای راشک به دلایل نامعلومی دچار حریق شد وعلی رغم بکارگیری وهمکاری نیروهای امدادی و مردمی به دلیل وسعت آتش سوزی ؛ بیش از 60 هکتار از اراضی  وعرصه های منابع طبیعی ومنابع ملی درآتش سوخت.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان سپیدان گفت :این آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی علاوه بر خسارت زیادبه این اراضی، موجب از بین رفتن منظره زیبای طبیعت، نابودی پوشش گیاهی منطقه، از بین رفتن میزان زیادی علوفه مورد نیاز دام ها، کاهش جذب ذخیره نزولات آسمانی در مناطق مورد حریق، آسیب رساندن به محیط زیست، مساعد شدن زمینه فرسایش های آبی و بادی و شیوع آفات و امراض گیاهی در این مناطق می شود.

وی یاد آور شد: از ابتدای امسال تا کنون چندین فقره آتش سوزی در مراتع منطقه رخ داده است و  حجم وسیعی از اراضی ومنابع طبیعی شهرستان خسارت  جبران ناپذیری وارد کرده است.

عارفی از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی در مراتع شهرستان را سریعا  با شماره های 110 و یا 125اطلاع دهند تا مسئولان امر را در جریان آن قرار دهند.

 
کد مطلب : ۱۸۱۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما