نوید تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به فارس

11 آبان 1396 ساعت 16:47

استاندار فارس گفت: در دیدار اخیری که با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهران داشتیم مقرر شد که 200 میلیارد تومان اعتبار از سوی این ستاد به استان فارس اختصاص داده شود.


به گزارش "حافظ نیوزاسماعیل تبادار، روز پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان خرامه در جمع فعالان اقتصادی این شهرستان افزود: این اعتبار برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر صرف خواهد شد که به شهرستان خرامه باید در این زمینه توجه ویژه شود.
وی، با اشاره به تصویب لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها بیان داشت: در تخصیص سهم فارس از این اعتبارات نیز رویکرد جدی تری به شهرستان خرامه خواهیم داشت.
استاندار فارس افزود: بحث ایجاد اشتغال در استان را به عنوان یک دغدغه و تکلیف با قاطعیت دنبال می کنیم و از تمام ظرفیت ها و امکاناتی که از سوی دولت تامین می شود برای ایجاد اشتغال استفاده خواهیم کرد.
تبادار افزود: اما در این میان از نقش فعالان اقتصادی بخش خصوصی نباید غافل شد و تمام دستگاه های اجرایی استان موظفند که شرایط را برای بهره مندی بخش خصوصی از تسهیلات و امکاناتی که دولت برای ایجاد اشتغال تدارک دیده فراهم کنند.
وی ادامه داد: استان فارس در کنار ظرفیت ها و قابلیت های بسیاری که دارد با مسائل و مشکلات فراوانی نیز دست به گریبان است که رفع این مشکلات در گرو همت، کوشش و همکاری تمام فعالان و دست اندرکاران حوزه اقتصادی به ویژه بخش خصوصی است.
وی افزود: بی شک ما با بهره گیری از تمام ظرفیت ها، امکانات و استفاده از تمام راهکارها، برای رفع مشکل بیکاری گام بر خواهیم داشت.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مردم و فعالان اقتصادی شهرستان خرامه، گفت: تمام مسائل مطرح شده را به دقت و با جدیت دنبال خواهیم کرد و بدون تردید مسئولان در زمینه رفع این مشکلات با عزمی راسخ اقدام خواهند کرد.
تبادار بیان داشت: برخی از مواردی که در مورد شهرستان خرامه مطرح شده است از جمله بحث ساخت کارخانه های فولاد، آلومینیم و سیمان در این شهرستان را به به طور جدی دنبال خواهیم کرد اما اینها از مواردی هستند که عملیاتی شدن و اجرای آنها زمان بر است و باید در مقطع کنونی به فکر رفع مشکل اشتغال در زمان کوتاه تری باشیم.
شهرستان خرامه در 83 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع است.


کد مطلب: 18159

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18159/نوید-تخصیص-200-میلیارد-تومان-اعتبار-محل-ستاد-اجرایی-فرمان-امام-ره-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir