موکبی که از 5 قاره جهان نماینده دارد/حرکت آتش به اختیار طلاب خارجی در پیاده‌روی اربعین

19 آبان 1396 ساعت 11:36

موکب «حسین(ع) رهبر آزادگان» کمپینی برای همه آزادگان جهان فارغ از هر گونه نژاد، رنگ، ملیت و مذهب است.


به گزارش "حافظ نیوز"، مسؤول موکب حسین(ع) رهبر آزادگان اظهار داشت: موکب «حسین(ع) رهبر آزادگان» کمپینی برای همه آزادگان  فارغ  از هر گونه نژاد، رنگ، ملیت و مذهب است تا به معرفی هرچه بیشتر اربعین حسینی در سطح بین‌المللی بپردازد.

 
سید علی علوی گفت: از ۲۵ ملیت مختلف پنج قاره در این موکب نماینده‌ای حضور دارد از جمله کشورهای آفریقایی، هند، پاکستان، تایلند، اندونزی، ایتالیا و... که این افراد غالباً طلبه‌های جامعه‌المصطفی  قم هستند که خودجوش و جهادی داوطلب  راه‌اندازی این موکب فرهنگی شده‌اند.
 
وی با اشاره به ایده اولیه راه‌اندازی  این موکب گفت: در سال‌های گذشته هر یک از این افراد در موکب‌های مختلف عراقی خادم‌الحسین بودند اما امسال با وجود سختی‌های کار، تلاش کردیم با هم این موکب فرهنگی را جهت آشنایی و ارائه خدمات به زائران بین‌المللی حسینی داشته باشیم.
 
طلبه پاکستانی جامعه‌المصطفی گفت: در این موکب ۴۰ نفر خادم ثابت و تعدادی هم خادم غیر ثابت داریم که در غرفه‌های  فرهنگی، رسانه، پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک، پذیرایی و عکس یادگاری اربعین به ارائه خدمات مشغول هستند.
 
وی ادامه داد: تاکنون زائرانی از کشورهای پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، عربستان،  قطر، کویت، کانادا، ترکیه،  تایلند، ایتالیا، هند، کنیا، نیجریه و آمریکا در قالب کاروان‌های بزرگ یا گروه‌های چند نفره در این موکب حضور یافته‌اند و خدمات  دریافت کردند.
 
 
مسؤول موکب حسین(ع) رهبر آزادگان بیان کرد: برخی از این زائران تمایل دارند به عنوان خادم‌الحسین به زائران حسینی خدمت کنند که در برنامه سال بعد رایزنی با موکب‌های بزرگ عراقی و ایرانی را خواهیم داشت تا این زائران بین‌المللی با حضور  در موکب‌های ایرانی و عراقی و ارتباط با بقیه زائران قدمی در جهت وحدت هرچه بیشتر امت واحده اسلامی بردارند.
 
علوی  هدف از راه‌اندازی این موکب را محصور در ارائه خدمات ندانست و درباره سایر هدف‌ها  افزود: اربعین‌ رسانه بزرگی است که رسانه‌های دنیا نمی‌خواهند آن را به همان عظمتی که هست به مردم جهان نشان دهند و این موکب تصمیم دارد با استفاده از طلاب ملل مختلف حوزه علمیه جامعه‌المصطفی، ارتباط  با زائران بین‌المللی اربعین حسینی را به‌صورت یک شبکه سازماندهی کند که  پس از برگشت از اربعین برنامه‌های ارتباطی خوبی را برای این زائران در کشورهای مختلف داشته باشد.
 
علوی افزود: اربعین ظرفیت‌های بسیاری برای وحدت  مسلمانان جهان دارد و باید از این طریق به معرفی هر چه بیشتر امام حسین(ع) در جهان بپردازیم تا هر فرد آزاده‌ای  با هر مذهب و ملیتی امام حسین(ع) را بیشتر بشناسد که امام زمان (عج) نیز هنگام ظهور خود را با نام جدشان امام حسین(ع)  معرفی می‌کنند.
 
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اربعین حسینی گفت: رسانه‌های مختلف می‌توانند در گسترش اربعین حسینی و  انعکاس حرکت‌های خودجوش مردمی از ملل مختلف نقش موثری داشته باشند و ما نیز  ضمن استفاده از فضای مجازی، تاکنون در زمان افتتاحیه موکب و حین برنامه‌ها گزارش‌هایی تهیه  کردیم که از سه شبکه عراقی نیز پخش شده است. همچنین برای شبکه مهدی تی وی که نخستین شبکه شیعی آفریقایی است نیز مستندی از همین موکب و فعالیت‌هایش در حال ساخت است.
 
علوی در پایان گفت: در برنامه سال آینده قصد گسترش فضای موکب و محتواهای فرهنگی و خدماتی را خواهیم داشت و از ایران  و عراق نیز نمایندگانی در موکب حضور خواهند داشت تا همه ملیت‌ها در کنار هم به ارائه خدمات بپردازند و زمینه آشنایی زائران از کشورهای  مختلف را با هم فراهم کنیم.


کد مطلب: 18193

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18193/موکبی-5-قاره-جهان-نماینده-حرکت-آتش-اختیار-طلاب-خارجی-پیاده-روی-اربعین

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir