۰
plusresetminus
امام‌جمعه موقت شیراز:

وعده اتمام 55 پروژه ناتمام را شهردار جدید شیراز محقق کند/ افزایش عوارض بلای جان مردم/ شهرداری‌ها مانند بانک‌ها حرام‌خواری نکنند

تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به مشکلات مردم در پرداخت عوارض، مالیات، فروش زمین و ساخت مسکن؛ از شورای پنجم و شهردار جدید این شهر خواست تا نواقص قانونی شهرداری را بازنگری و اصلاح کنند.
وعده اتمام 55 پروژه ناتمام را شهردار جدید شیراز محقق کند/ افزایش عوارض بلای جان مردم/ شهرداری‌ها مانند بانک‌ها حرام‌خواری نکنند
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن قدردانی از تلاش‌های شورای چهارم و شهردار سابق شیراز اظهار داشت: در مدیریت مسؤولان شهری شیراز نواقصی بود که امیدواریم شورای پنجم و شهردار جدید آن‌ها را برطرف کند.
وی ادامه داد: پول‌های ناروایی به اسم مالیات و عوارض از مردم گرفته می‌شد که درواقع پول زور بود؛ نمی‌گویم عوارض گرفته نشود اما در حدی که مردم توان پرداخت داشته باشند.
امام‌جمعه موقت شیراز افزود: در زمان شهردار سابق از یک کارآفرین خواسته بودند که 500 میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند اما چون توان پرداخت نداشت، نتوانست کارش را شروع و چند جوان بیکار را هم مشغول کند.
رضوی اردکانی به عوارض برساخت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان توان پرداخت آن و خرید و ساخت مسکن را ندارند و با تورم مسکن روبرو هستیم.
وی تصریح کرد: اگر شهروندی یک یا دو درخت در محوطه منزل یا محیط کارش قطع کند شهرداری 10 میلیون تومان می‌گیرد اما آیا همین هزینه را برای درخت‌کاری در جای دیگر استفاده می‌کند؟
امام‌جمعه موقت شیراز بابیان اینکه دست از سرکیسه کردن مردم بردارید، گفت: زمین‌هایی به اسم شهرداری تصاحب‌شده و هزینه آن پرداخت‌نشده است و شهروندانی که با این مسئله روبرو هستند زورشان نمی‌رسد که حق خود را از شهرداری بگیرند.
وی خطاب به مدیران شهری شیراز متذکر شد: مگر چند سال می‌خواهید ریاست کنید؟ از هر راهی که نمی‌شود بودجه شهر را افزایش داد، شهرداری هم نباید مثل بانک حرام‌خواری بکند.
امام‌جمعه موقت شیراز تأکید کرد: شورای پنجم به‌جای پرداختن به حواشی و دعواهای سیاسی، نواقص قانونی و مسائل گریبان‌گیر مردم را بررسی و برطرف کند.
وی به وعده اتمام 55 پروژه نیمه‌تمام شهر شیراز از سوی شورای پنجم و شهردار منتخب شیراز نیز اشاره کرد و افزود: پول‌های زیادی که به اسم عوارض و مالیات از مردم به‌ناحق گرفته شده است که باید به ایشان برگردانده شود.
رضوی اردکانی در خصوص سرپیچی بانک‌ها و افزایش سود بانکی گفت: مراکز تولیدی هستند که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنند اما به خاطر نیاز مالی تعطیل می‌شوند و بانک‌ها حمایتی از آن‌ها ندارند.
وی تصریح کرد: برخی مؤسسات مالی و اقتصادی معلوم نیست که پشتشان به کجاها گرم است که برگرده مردم سوار می‌شوند.
امام‌جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: در دیداری که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتم، گفتم که به‌جای بحث‌های متفرقه، بانک‌ها را اصلاح و قوانین شهرداری را بازنگری و اصلاح کنید؛ مردم کار پاک و افراد پاک‌دست می‌خواهند.
وی به‌روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا علم را در خدمت جنگ‌افروزی قرار می‌دهد اما در جمهوری اسلامی ایران این‌طور نیست و صنعت هسته‌ای را از جنبه صلح‌آمیز بودن آن دنبال می‌کنند.
رضوی اردکانی با اشاره به نیاز بیماران بسیاری به پیوند اعضا گفت: فقها اجازه این کار را دادند و خانواده افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند با پیوند اعضا جان دیگران را نجات دهند.
کد مطلب : ۱۸۱۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما