۰
plusresetminus
استاندار فارس در حاشیه بازدید از خطوط ریلی استان:

ضرورت اتصال خطوط ریلی استان به نقاط بندری و پایانه های باری کشور

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
استاندار فارس اتصال خطوط ریلی استان به نقاط بندری و پایانه های باری کشور را ضروری و حائز اهمیت برشمرد و با اشاره به اینکه مقدمات اتصال راه آهن شیراز به بوشهر فراهم شده است نوید آغاز عملیات اجرایی آن را در آینده ای نزدیک اعلام کرد.
ضرورت اتصال خطوط ریلی استان به نقاط بندری و پایانه های باری کشور
به گزارش "حافظ نیوز مهندس اسماعیل تبادار كه از خطوط ريلي استان بازديد مي كرد، با اشاره به اينكه سالانه 500 هزار نفر مسافر از خدمات راه آهن استان  بهره مند مي شوند، اين ظرفيت را در حمل و نقل ريلي اندك شمرد و بر ارائه خدمات ريلي در جابه جايي بار به نقاط مختلف كشور از فارس تاكيد ويژه نمود. 
استاندار فارس، حمل و نقل ريلي را با توجه به پتانسيل ها و ظرفيت هاي فارس، در كنار حمل و نقل هوايي و جاده اي يكي از مولفه هاي مهم و برجسته توسعه استان توصيف كرد. 

وي همچنين به جابه جايي گندم مازاد استان به ساير استان ها از طريق حمل و نقل ريلي اشاره كرد و ابراز داشت: علاوه بر گندم مورد نياز استان سالانه 400 هزار تن گندم از طريق راه آهن به ديگر نقاط كشور جابه جا مي شود كه احداث سيلوهاي دپو گندم در ايستگاههاي سيوند-اكبرآباد و اقليد نقش مهمي در اين جا به جايي خواهند داشت.
نماينده عالي دولت در استان فارس بهره برداري از اين سيلوها را آذرماه اعلام كرد و ادامه داد: با بهره برداري از سيلوها تا پايان سال 70 هزار تن گندم جا به جا خواهد شد و در سال آينده نيز انتقال 250 هزار تني گندم در دستور كار قرار خواهد داشت.
مهندس تبادار با اشاره به اينكه اولويت هاي مهم استان، احداث خطوط ريلي شيراز- گلگهر ، اقليد – يزد و شيراز – بوشهر مي باشد بر توسعه خطوط ريلي فارس تاكيد داشت.
استاندار فارس بر اتصال خط سريع السير تهران – اصفهان به شيراز نيز تاكيد داشت و با اشاره به اينكه 92 درصد از خطوط ريلي استان سرعت 120 كيلومتر در ساعت را پوشش خواهند داد اظهار داشت: مقرر شده تا با تلاش مدیران راه آهن استان زمينه سرعت 140 كيلومتر قطار در خطوط ريلي استان مهيا شود كه اگر اين امر تحقق يابد اتصال قطار سريع السير شيراز به اصفهان ميسر خواهد شد و زمينه رفاه بيشتر مسافر و ايجاد انگيزه براي گردشگران و رونق گردشگري استان نيز ايجاد مي شود.  
کد مطلب : ۱۸۲۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما