۰
plusresetminus
نوذر امامی عضو هیئت رئیسه شورای شهر در گفتگو با "حافظ نیوز" :

هر یک از اعضای شورای شهر چهارده مسئولیت در شورا دارند که طبیعتا به انجام همه کارها نمی‌رسند/ تعداد کمسیون‌های شورا باید کم شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸
نوذر امامی، عضو هیئت رئیسه و از اعضای تاثیرگذار شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار "حافظ نیوز" به سوالات این رسانه درباره آخرین وضعیت شورای شهر پاسخ داد.
هر یک از اعضای شورای شهر چهارده مسئولیت در شورا دارند که طبیعتا به انجام همه کارها نمی‌رسند/ تعداد کمسیون‌های شورا باید کم شود
به گزارش "حافظ نیوز"، نوذر امامی، عضو هیئت رئیسه و از اعضای تاثیرگذار شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار "حافظ نیوز" به سوالات این رسانه درباره آخرین وضعیت شورای شهر پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

•  در دستور جلسات قبل چیزی تحت عنوان طرح اصلاح تعداد و اعضای کمیسیون‌ها مطرح شد که به ناگاه در اواسط جلسه از دستور کار حذف شد، علت حذف چه بود؟ شایعه شده بود که هدف حذف کمیسیون گردشگری و زیارت و کمیسیون حقوق شهروندی بوده است، نظر شما چیست؟

در آیین نامه شورای اسلامی شهر که به تصویب نمایندگان رسیده است، یکی از مواد آیین نامه این است که اعضای هیئت رئیسه نمی توانند رئیس کمیسیون باشند، گذشته از این چون تعداد کمیسیون ها زیاد و تعداد اعضای شورا کم است پس تعداد باید کم شود تا بتوانند به صورت فعال در کمیسیون ها شرکت نمایند. الان به لحاظ تراکم کار و اینکه هرکدام از اعضای شورا سیزده چهارده مسئولیت دارند بنابراین نمی‌توانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. ما در یک هفته هفت روز داریم و شش روز آن را باید کار کنیم که تعدد کارهایمان بسیار زیاد است پس در دستور کار گذاشتیم تا هم تعداد کمیسیون‌ها را کم کنیم تا اعضا بهتر به کارهایشان برسند و در مسئولیت هایشان به خوبی کارشان را انجام دهند و هم تعداد اعضای کمیسیون را کم بکنیم تا مسئولیت ها کم تر شود ولی چون این تصمیم را از قبل گرفته بودیم و قانون عطف ما سبق نمی‌شد و در سال جاری نمی توانستیم این کار را انجام دهیم، گذاشتیم برای سال آینده که هم هیئت رئیسه تغییر پیدا می کند و هم اعضای کمیسیون ها و تعدادشان تغییر خواهد کرد.
کمیسیون گردشگری و زیارت و کمیسیون حقوق شهروندی نمی‌خواستیم حذف شود، می خواستیم با کمیسیون های دیگر ادغامش کنیم، منتها با این صحبتی که شد و شبهه ای در آن ایجاد شد که تصمیم گرفتیم فعلا از دستور کار خارج شود و کار کارشناسی بیشتری در مورد آن صورت گیرد سپس تصمیم گیری شود.

•  در ابتدای هرجلسه برگه هایی میان خبرنگاران توزیع می شود که روند جلسه، دستور کار و نطق های پیش از دستور در آن ها می باشد اما بسیاری پیش آمده است که به ناگاه از دستور کار جلسه موردی حذف می شود یا دستورکاری اضافه می شود، گاهی وقت‌ها نطق ها درست نیست و شما هم در صحن گفتید که من از دوفوریتی بودن فلان دستور کار جلسه بی خبر بودم و حتی یک برگه کپی هم به من نمی دهند و نکته ای که هست اینکه وقتی نمی توانند برای یک جلسه عادی صحن علنی شورای شهر یک دستور کار کامل و درست آماده کنند، چگونه توقع داریم که طرحی را برای یک کلان شهر به اسم شیراز بدهند و این طرح کامل و بدون اشکال باشد؟ توضیحی در این موارد بفرمایید.

ما در دستورکار صحن علنی شورا که بیشتر مصوبات کمیسیون ها می آید، هفتاد و دوساعت قبل از آن در گروه می‌گذاریم، بعضی از افراد ممکن است گروه را باز نکنند، توی کانال و سایتی که باید بروند، نمی روند به همین دلیل خبر از دستور کار ندارند و اینکه ما بر اساس آیین نامه 72 ساعت قبل در گروه قرار می دهیم.
درمورد بعضی از دستورکار ها که در صحن علنی اضافه می شود، دستورکارهای دو فوریتی است که در صحن می نویسند و قاعده آن نیز همین است که نیاز به از قبل اعلام شدن ندارد. هم چنین دستور کاری حذف نمی شود و تا حالا موردی نداشتیم که دستور کاری حذف شود.
گزارشگر: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۸۲۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما