۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

مجلس درصدد تغییر شخصیت حقوقی شهرداری‌ها است/افزایش 15 درصدی سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۱
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس به‌دنبال آن است که شخصیت حقوقی شهرداری‌ها تغییر یابد، گفت: شهرداری‌ها را از وزارت کشور و اداره مسکن و شهرسازی را از وزارت راه جدا کرده‌ایم تا بتوانیم یک وزارت جدید با نگاه عمرانی خارج از نگاه سیاسی داشته باشیم.
مجلس درصدد تغییر شخصیت حقوقی شهرداری‌ها است/افزایش 15 درصدی سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا رضایی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان جهرم، اظهار داشت: تیمی که در شورای اسلامی شهرستان انتخاب شده سوابق اجرایی خوبی داشته و اراده جدی برای کار کردن وجود دارد.
به اعتقاد رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، جنس شورا و مجلس از لحاظ عملکردی مانند هم است به همین منظور شورا باید در قوه مقننه تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه از دولت خواسته‌ایم نگاه عادلانه به پروژه‌های کشور داشته باشد، بیان کرد: امروز بزرگترین خدمت به کشور امیدواری مردم است؛ هرکس در مردم یاس ایجاد کند در مسیر دشمن عمل کرده است.
رضایی با اشاره به اینکه باید درآمد شهرداری‌ها را بالا ببرد چرا که رکود مسکن بر درآمد شهرداری‌ها تاثیر کرده است، گفت: از درآمد مالیات بر ارزش افزوده کمک بسزایی به شهرداری جهرم شده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده ۳۳ درصد بوده که به ۴۸ درصد افزایش داده یافته است، ادامه داد: معتقدیم این سهم باید به طور مستقیم به حساب شهرداری واریز شود.
وی با اشاره به اینکه مجلس بدنبال آن است که شخصیت حقوقی شهرداری‌ها تغییر یابد، گفت: شهرداری‌ها را از وزارت کشور و اداره مسکن و شهرسازی را از وزارت راه جدا کرده‌ایم تا بتوانیم یک وزارت جدید با نگاه عمرانی خارج از نگاه سیاسی داشته باشیم.
رضایی با اشاره به پروژه در دست احداث بزرگراه جهرم شیراز نیز گفت: این پروژه تا چندین ماه دیگر به اتمام می‌رسد.
وی ادامه داد: همچنین احداث باند دوم جاده جهرم لار نیز عملیاتی شده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز اگر به روستاها رسیدگی نشود مهاجرت به سمت شهر و تخلیه روستاها خواهیم داشت، تاکید کرد: سعی کرده‌ایم در شهرستان جهرم نگاه بخشی را عوض کنیم؛ نماینده متعلق به همه شهرستان است و فضای نگاه منطقه‌ای حذف و عادلانه شده است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین کار برای شهر جهرم تأمین آب شرب بوده است که با بحران روبروست، گفت: گازرسانی به همه روستاهای سیمکان در حال انجام بوده و نقاط حادثه‌خیز در محور جهرم سیمکان برطرف می‌شود. همچنین خط انتقال اختصاصی برق برای سیمکان نیز کشیده می‌شود.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به‌دنبال آن هستیم جلوه شهری باب انار بخش خفر را بیشتر کنیم، گفت: خاوران با احداث محور کمربندی از بن بست خارج شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه منطقه پشت کوه بخش مرکزی نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شود، گفت:  در بخش کردیان دو طرح آبخیزداری تعریف شده که بودجه آن اختصاص یافته است.
رضایی شهر جهرم را هدف بازآفرینی شهری دانست که ۳ هزار تن قیر به منظور آسفالت شهر جهرم اختصاص داده شده است.
کد مطلب : ۱۸۲۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما