۰
plusresetminus
رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری خبر داد

وجود بیش از 4 میلیون منابع علمی در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۳
رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در شیراز گفت: در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری 4 میلیون و 200 هزار مدرک و منبع علمی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی موجود است.
وجود بیش از 4 میلیون منابع علمی در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی
به گزارش "حافظ نیوزمحمد‌جواد دهقانی اظهار داشت: تمامی منابع و مدارک موجود در این مرکز در حوزه‌های پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه و کشاورزی در سطوح مختلف  علمی قابل‌دسترسی است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 27 شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در کشور تمامی خدمات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی را ارائه می‌دهند.
این مسؤول تصریح کرد: خدمات ارائه‌شده به شکل منطقه‌ای و برای 34 کشور آسیایی، جنوب شرق آسیا ونیز هند، پاکستان، افغانستان، عراق و به‌ویژه کشور‌هایی که کرسی زبان فارس دارند، ارسال می‌شود.
دهقانی بیان‌داشت: مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در سال 1370 باهدف تأمین منابع علمی موردنیاز دانشگاه‌ها شامل کتاب، مجله، پایان‌نامه و نیز گزارش‌های علمی در شیراز تأسیس‌شده است.
وی اضافه کرد:  تفاهم‌نامه‌ای با وزارت‌‌ خانه‌های علوم، بهداشت، آموزش‌وپرورش، صنایع و سازمان‌های مختلف در راستای چاپ نشریات علمی، مجلات و کتاب‌های مختلف منعقد و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
این مسؤول ابراز داشت: دسترسی آسان به نشریات کشور، مشاهده رایگان فهرست مندرجات نشریات علمی، وضعیت اعتبار و نیز مشخصات کامل کتاب‌سنجی هر نشریه، دسترسی به فهرست نشریات کشور‌های اسلامی موجود در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی از دیگر خدمات است.
دهقانی خاطرنشان کرد: امکان جستجوی حضوری و غیرحضوری از دیگر خدمات این مرکز است، برای جستجوی حضوری، کاربران می‌توانند هرروز به جزء روز‌های تعطیل از ساعت 8 تا 16 به اداره خدمات اطلاع‌رسانی در طبقه همکف مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: شیوه غیرحضوری به دو بخش استفاده از وب‌سایت مرکز برای دسترسی به متن کامل مدارک با استفاده از کد کاربری و درخواست خدمات تأمین مدارک تقسیم می‌شود، کاربران می‌توانند نیاز‌های اطلاعی خود را  با پست الکترونیکی  info@ricest.ac.ir با تلفن مستقیم 07136468419 اعلام کنند.
کد مطلب : ۱۸۳۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما