۰
plusresetminus
امام‌جمعه شیراز:

عدم وحدت دنیای اسلام را تضعیف کرده است/ مجلس متعلق به جناح و گروه خاصی نیست/ مجلس روزی بنی‌صدر را از ریاست به پایین کشید

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
امام‌جمعه شیراز گفت: مجلس حاصل خون‌های بسیاری است که باید بلندگوی مردم و نه گروه و جناح خاصی باشد.
عدم وحدت دنیای اسلام را تضعیف کرده است/ مجلس متعلق به جناح و گروه خاصی نیست/ مجلس روزی بنی‌صدر را از ریاست به پایین کشید
به گزارش "حافظ نیوزآیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر شیراز با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: وحدت عاملی است که دنیای اسلام را به هم گره می‌زند و هیچ پیامبری نیامده مگر اینکه به وحدت دعوت کرده است؛ پیامبر بزرگ ما مسلمان را به وحدت و صاحبان کتاب را نیز به این امر دعوت می‌کرده است.
وی ادامه داد: طبیعی است که هرکسی اعتقاداتی دارد و طبق آن‌هم عمل می‌کند اما باید توجه داشت که دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی است درحالی‌ که عوامل وحدت فراوان و نقاط اختلاف بسیار کم است اما دشمن اختلاف‌ها را بزرگ می‌کند.
امام‌جمعه شیراز افزود: امروزه دنیای اسلام بزرگ‌ترین قدرت در جهان است اما به خاطر نداشتن وحدت به‌عنوان ضعیف‌ترین مجموعه در جهان شناخته می‌شود.
ایمانی بابیان اینکه دشمنان ذخایر معادن و ثروت‌های کشورهای  مسلمان را چپاول می‌کنند، خاطرنشان کرد: چپاولگران با پررویی می‌گویند که برخی ممالک مثل گاو شیرده هستند که باید شیر آن‌ها را دوشید و پس از اتمام بهره‌برداری هم سر آن‌ها را برید؛ متأسفانه کشورهای اسلامی و برخی حاکمان این واقعیت ذلت‌بار را نمی‌فهمند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل داعش را به وجود آوردند و به مدت 6 سال دنیای اسلام را با آن متوقف کرده و امنیت اسرائیل را حفظ کردند.
وی تصریح کرد: انگلیس راه می‌افتد و به عراق می‌آید، چون بوی نفت به مشامش خورده است؛ آمریکا دست به کشتار می‌زند و انگلیس هم غارت می‌کند؛ با این تقسیم‌کاری که بین خودشان انجام دادند، باید به حال دنیای اسلام گریه کرد.
ایمانی بیان کرد: همه‌چیز ما را بردند و همچنان طلبکار هستند، یک فردی که تا دیروز دزد و چپاولگر و گاوچران بود امروز از کشورهای اسلامی طلبکار است.
وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: مجلس با خون شهدا برپا شد و قانون اساسی نیز نتیجه خون‌هایی است که ریخته شده و طبیعتاً باید بلندگوی ملت و نه جناح و گروه خاصی باشد.
ایمانی ابراز داشت: مجلس باید بر دولت نظارت داشته باشد و این مسئله مهمی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد؛ به من گزارش‌هایی رسیده که ان‌شاءالله‌ صحت نداشته باشد اما اگر درست باشد مجلس باید به دولت تذکر بدهد؛ نکند سند یونسکو را در کشور اجرایی کنند.
امام‌جمعه شیراز یادآور شد: آموزش‌وپرورش در مسابقاتی که امسال برگزار کرده، درس‌های قرآن، دینی و عربی را حذف کرده که برای من نگران‌کننده است.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید بدانند در جایگاهی هستند که نماد آزادی است وکسانی در این مسند پیش‌ازاین بنی‌صدر را از ریاست به پایین کشیدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس به‌روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: این روز مبارزه با استکبار است اما برخی‌ها می‌گویند باید به نفع آمریکا صحبت و عمل کرد.
کد مطلب : ۱۸۳۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما