سخنگوی شورای شهر خبر داد:

مرگ 129 نفر در حوادث رانندگی درون شهری شیراز / شهر را برای مقابله با حوادث آماده‌سازی می‌کنیم

11 آذر 1396 ساعت 16:28

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: در هشت ماه نخست امسال 129 نفر در حوادث رانندگی درون شهری در شیراز جان خود را از دست دادند.


به گزارش "حافظ نیوزآقای دکتر «علی ناصری» سخنگو و عضو هیات رییسه شورای شهر شیراز در نشست خبری با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت قربانیان سوانح رانندگی گفت: در هشت ماه گذشته 129 نفر در حوادث رانندگی درون شهری در شیراز جان خود را از دست داده و قریب به 300 نفر معلول شدند.  
وی با بیان اینکه آمار کشته شدگان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته، از میزان کشته شدگان ابراز نگرانی کرد و افزود: در بین کشته شدگان 25 نفر را کودکان تشکیل داده و در عین حال معلولیت هم اتفاق ساده ای نیست بلکه خانواده‌ای را برای سالها تحت تاثیر قرار می‌دهد.  
دکتر ناصری همچنین به روز جهانی ایدز اشاره کرد و گفت: آمار مبتلایان به ایدز در استان فارس 5/2 برابر آمار ملی است که از 36039 نفر مبتلای شناسایی شده به ایدز 5718 نفر در استان فارس ساکن هستند و پیش بینی میشود که تعدادی مبتلا به HIV هم وجود دارد که در جامعه شهر ی شناسایی نشده باشند.  
وی ابراز کرد: رشد آمار ایدز از شرق شیراز به سمت غرب شیراز کشیده شده و این زنگ خطریست که مسئولان باید نظارت بیشتری بر خانه‌های مبله داشته باشند.  
رییس کمسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین حاشیه نشینی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی شیراز اعلام کرد و افزود: حدود 250 هزار نفر در حاشیه شهر شیراز ساکن هستند و آمار نشان می‌دهد رشد ورود مهاجران در کلان شهرها 5/1 درصد است اما در شیراز به 5/4 درصد می رسد و در حاشیه کلان شهر شیراز این آمار به 12تا 14 درصد می‌رسد.  
دکتر ناصری بر ضرورت تقویت خدمات شهری متناسب با نیاز معلولان نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهر شیراز تلاش می‌کند با ارائه راهکارهایی خدمات شهری متناسب با نیاز معلولان ارائه کند و محیط شهری را برای استفاده از معلولان آماده سازی کند.  
وی در ادامه از بررسی کارشناسی برخی مراکز ارائه خدمت به شهروندان خبر داد و بدون نام بردن از مکان خاصی افزود: 120 کارشناس وضعیت ایمنی 191 مکان خاص را در مدت 40 روز مورد بررسی قرار دادند که آمار نگران کننده‌ای از وضعیت این اماکن در حوزه‌های آموزش ایمنی، آموزش مدیریت بحران برای مدیران این مراکز، عدم وجود تجهیزات اطفا و اعلان حریق، وضعیت ایمنی گازرسانی و دودکش‌های بخاری، ایمنی تاسیسات برق، ایمنی خروج اضطراری و نیز ضعف استانداردهای ایمنی در آنها به دست آمد.  
وی بر لزوم پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در شهر شیراز تاکید کرد و گفت: اگر آتش سوزی در طبقات بالایی یکی از برج‌های شیراز رخ دهد، امکانات کافی در اختیار نداریم بنابراین نیازمند شناخت و به کارگیری روشهای نوین مقابله با حوادث هستیم.  
عضو هیات رییسه شورای شهر شیراز ابراز کرد: شهر را باید برای مقابله با حوادث آماده سازی کنیم و این نیازمند ارتقا فرهنگ شهروندی و توسعه آموزشها در حوزه مدیریت بحران است.  
عضور شورای شهر شیراز از تعیین اعضای مرکز پژوهشهای این شورا خبر داد و گفت: این مرکز به زودی کار خود را آغاز می‌کند و در حوزه بررسی چالش‌های شهر و تامین آمار واقعی به یاری شورای شهر خواهد آمد.


کد مطلب: 18316

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18316/مرگ-129-نفر-حوادث-رانندگی-درون-شهری-شیراز-شهر-مقابله-آماده-سازی-می-کنیم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir