۰
plusresetminus
مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

5 شهرستان فارس صاحب خانه جوان می‌شوند/احداث کمپ بین‌المللی توانمندسازی جوانان

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۳
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ۵ شهرستان پرجمعیت فارس صاحب خانه جوان می‌شوند.
5 شهرستان فارس صاحب خانه جوان می‌شوند/احداث کمپ بین‌المللی توانمندسازی جوانان
به گزارش "حافظ نیوز"، حیدرعلی کامیاب پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان جهرم با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد بخشی از بار دولت را به دوش می‌کشند، اظهار داشت: دولت مصمم به واگذاری بخشی از امورات به بخش غیر دولتی و سازمان‌های‌ مردم نهاد است.
وی خواستار جدیت سازمان‌های مردم نهاد در خصوص جلب اعتماد مردم شد و بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید اطمینان و اعتماد را در مردم بوجود آورند که به یاری سازمان‌ها بیایند.
کامیاب با بیان اینکه بخشی از وظایفی که امروز دولت نمی‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند باید بوم‌سپاری شود گفت: 800 مکان ورزشی در استان فارس بوم‌سپاری و مدیریت آن به‌دست جوانان سپرده شده‌است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تشکیل ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد را راه حلی برای برطرف کردن دغدغه این سازمان‌ها دانست و تصریح کرد: در ستاد ساماندهی که تمام دستگاه‌های دولتی حضور دارند باید در رابطه با کمک به سازمان‌های مردم نهاد برنامه‌ریزی شود.
کامیاب با اشاره به بیمه ازدواج جوانان بیان کرد: این بیمه کمک بزرگی به جوانان در شرف ازدواج است و دبیران و شورای مرکزی سازمان‌های مردم نهاد به صورت رایگان بیمه تکمیلی می‌شوند.
وی از احداث کمپ بین‌المللی توانمندسازی جوانان در استان فارس خبر داد و افزود: این کمپ در راستای سازمان همکاری کشورهای اسلامی به منظور توانمندسازی جوانان به عنوان سومین کمپ بین‌المللی این سازمان بعد از ترکیه و آذربایجان در فارس احداث می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه در ۵ شهرستان استان فارس خانه جوان احداث خواهد شد، خاطر نشان کرد: در 5 شهرستان فارس که جمعیت بیشتری دارند خانه جوان به عنوان دفتر مشترک سازمان‌های مردم نهاد شروع  به احداث می‌شود و جهرم اولین خانه جوان را خواهد داشت.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه یک ظرفیت قانونی از محل ارزش افزوده و یک بخش قابل توجهی به حوزه جوانان اختصاص دارد و تا یک سال آینده این خانه‌های جوان به بهره‌برداری می‌رسد.
کامیاب با بیان اینکه اعتبار حوزه جوانان فارس در سال 96 افزون‌بر 60 میلیارد ریال است گفت: اگر سازمان‌های مردم نهاد خوب مدیریت و حمایت شوند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بازوان قوی دولت خواهند بود.
کد مطلب : ۱۸۳۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما