۰
plusresetminus

دستور کار اصلی شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد گفتمان سازی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۹
جلسه هماهنگی اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد ایجاد گفتمان عمومی و تذکر همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی فارس در دیدار دبیر و جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.
دستور کار اصلی شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد گفتمان سازی است
به گزارش "حافظ نیوزجلسه هماهنگی اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد ایجاد گفتمان عمومی و تذکر همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی فارس در دیدار دبیر و جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.
در این جلسه دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به مهمترین معروف دانشگاه گفت: تولید علم بومی با توجه به آموزه های دینی و ملی به منظور رهایی از استعمار علمی غرب بزرگترین معروف دانشگاه است.
سلیمان مهدوی افزود: در صدد آنیم که در دانشگاه ها با گفتمان سازی، فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کنیم، باید به سمتی پیش برویم که دانشجو بر دانشجو و استاد و حتی دانشگاه نظارت داشته باشد، در این نظارت همگانی است که دانشگاه بیدار خواهد شد، لذا دستور کار اصلی شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد گفتمان سازی است.
وی در رابطه با ساختار شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد گفت: طبق قانون در تمامی دانشگاه ها باید شورای امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد و به علت وسعت دانشگاه آزاد یک شورای عالی در سطح استان برای هماهنگی بهتر با شوراهای زیر مجموعه ایجاد شده است که وظیفه اصلی آن تبیین خط مشی کلی برای سایر شورا ها می باشد. اما با توجه به اینکه معروفات متروکه و منکرات رایج در هر دانشگاهی متفاوت می باشد یکی از وظایف شورای امر به معروف دانشگاه ها شناسایی و اولویت بندی این معروفات و منکرات و برنامه ریزی برای مواجهه با آن است.
در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس ضمن حمایت از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد اظهار داشت: باید با نگاهی جدید و برنامه های نوین عقب افتادگی موجود در فرایند امر به معروف و نهی از منکر را جبران کنیم.
دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم  با تاکید بر ظرفیت عظیم اساتید به ویژه اساتید گروه معارف افزود: فعال کردن ظرفیت های موجود در اساتید و بویژه کلاس های گروه معارف می تواند کمک شایانی به ایجاد گفتمان امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه باشد.
در پایان این جلسه اعضای پیشنهادی شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد استان جهت بررسی معرفی گردید.
 
کد مطلب : ۱۸۳۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما