خداحافظی سلمان پور از دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز

13 آذر 1396 ساعت 18:59

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز امروز، برگزار شد.


به گزارش "حافظ نیوزمراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز امروز، برگزار شد که طی آن از زحمات محمدجواد سلمان پور قدردانی و زینب روستایی به‌عنوان رئیس جدید دانشكده معارفه شد.
حجت‌الاسلام شاهی، مسئول كمیته نظارت دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم گفت: دانشگاه شیراز از رئیس سابق دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز خواسته است كه تمام‌وقت در آنجا به خدمت بپردازند لذا ما نیز مجبور شدیم تا مسئولیت این دانشكده را به یكی از اعضای هیئت‌علمی دانشكده واگذار كنیم.
محمدجواد سلمان پور، رئیس سابق دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز با تأكید بر اینكه در طول دوران مسئولیتم در این دانشكده منویات مقام معظم رهبری و چشم به آینده را همواره مدنظر قرار دادم، گفت: چشم‌انداز من برای این دانشكده آن بود كه آن را به یك دانشكده بین‌المللی تبدیل كنیم كه بتواند بر روی كشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز تأثیرگذار باشد.
رئیس سابق دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز گفت: در طول دوران مسئولیت خود ۷ میلیارد تومان برای دانشكده جمع‌آوری شد كه شهرداری شیراز بخش عمده‌ای از آن را عهده‌دار بود و یك میلیارد و نیم آن نیز برای اولین بار در سفر مقام معظم رهبری به شیراز به این دانشكده اختصاص یافت كه سهم دولت پرداخت شد و اگر سهم اوقاف نیز پرداخت‌شده بود، امروز شاید ۵ سال جلوتر از وضعیت كنونی بودیم.
وی بابیان اینكه در این دوران دانشكده را تبدیل به یك پایگاه فرهنگی جهت پیگیری منویات مقام معظم رهبری و تربیت نیروهای متعهد و متدین كردیم، گفت: ۲۷ نفر هیئت‌علمی از این دانشكده تربیت شدند و هم‌اكنون در دانشكده‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.
سلمان پور در ادامه از تمام مدیران و افرادی كه در طی این دوران دانشكده را یاری دادند، قدردانی كرد و افزود: شهرداری شیراز و شهردار سابق، علیرضا پاك‌فطرت واقعاً مردانه با این دانشكده همراهی كردند و همچنین سپاه نیز همیشه در تنگناها یاری‌گر دانشكده علوم قرآنی بوده است.
رئیس سابق دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز از دانشجویان خواست تا ازنظر علم و تقوا خود را تقویت كرده و چندین حلقه قران را در كنار مرقد شهدا به‌صورت روزانه در دانشكده تشكیل دهند و همچنین تأكید كرد: دانشكده ظرفیت ۱۵۰۰ دانشجو دارد كه باید مشكل خوابگاه آنان را حل كرد.
در ادامه این مراسم زینب روستایی، رئیس جدید دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز نیز طی سخنانی بابیان اینكه برنامه‌ها و اولویت‌های من در دوران مسئولیتم به دو بخش درون مجموعه و برون مجموعه تقسیم خواهد شد، گفت: در بخش درون مجموعه، اولویت نخست من استفاده از ظرفیت معنوی برای دستیابی رشد علمی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان خواهد بود.
وی ادامه داد: اولویت دوم نیز اجرای برنامه‌هایی برای تربیت دانشجویان متخلق به اخلاق قرآنی و مأنوس به آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌ریزی مؤثر فرهنگی به‌گونه‌ای كه موجب ایجاد بینش و بصیرت قرآنی برای دانشجویان شود، خواهد بود.
روستایی اضافه كرد: همچنین اولویت سوم نیز ایجاد نشاط روحی و معنوی در سطح دانشكده برای دانشجویان، اساتید و كاركنان خواهد بود كه از همه ظرفیت‌های دانشكده در این راه بهره خواهم جست.
رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز به اولویت‌های برون مجموعه‌ای نیز اشاره كرد و گفت: تعامل سازنده و مثبت با تمام ارگان‌ها و نهادهای شیراز به‌ویژه سازمان اوقاف جهت تحقق اهداف دانشكده و انقلاب اسلامی ازجمله اولویت‌های من خواهد بود.
وی، ترویج فرهنگ وقف قرآنی را از دیگر اولویت‌هایش برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت وقف قرآنی، برنامه‌ریزی دقیقی برای ترویج وقف قرآنی انجام خواهیم داد و این كار را از طریق شناسایی افراد خیر و مراجعه به آنان با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای انجام می‌دهیم.
روستایی اظهار كرد: اولویت دیگر هم عملیاتی كردن این تفكر كه دانشكده با همكاری تمام نهادها در مسیری قرار گیرد كه ازنظر مالی به استقلال و خودكفایی برسد و دیگر نگرانی برای تأمین بودجه‌های موردنیاز خود نداشته باشیم كه قطعاً برای رسیدن به این برنامه نیاز به همكاری تمام مجموعه است.


کد مطلب: 18341

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18341/خداحافظی-سلمان-پور-دانشکده-مطالعات-تطبیقی-قرآن-كریم-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir