۰
plusresetminus
دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو بدون دعوت از نمایندگان 4 تشکل دانشجویی دانشگاه در حضور استاندار فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۵
دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز گفت: فردا در مراسم گرامیداشت روز دانشجو تنها نمایندگانی از دو تشکل به نیابت از تشکل‌های دانشگاه شیراز اجازه صحبت خواهند داشت که این موضوع ناشی از نگاه غلط آقایان به فضای سیاسی دانشگاه است.
برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو بدون دعوت از نمایندگان 4 تشکل دانشجویی دانشگاه در حضور استاندار فارس
به گزارش "حافظ نیوزحمید محمدپور با اعلام اینکه مراسم روز دانشجوی امسال بدون حضور نمایندگانی از 4 تشکل سیاسی دانشگاه شیراز در حضور استاندار فارس برگزار خواهد شد، گفت: این تصمیم بیش از هر چیز بیانگر کج‌فهمی مسؤولان از فضای جنبش دانشجویی و تبدیل کردن جنبش دانشجویی به شاخه‌ی دانشجویی احزاب است.
دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز ادامه داد: فردا در مراسم گرامیداشت روز دانشجو تنها نمایندگانی از دو تشکل به نیابت از تشکل‌های دانشگاه شیراز اجازه صحبت خواهند داشت که این موضوع ناشی از نگاه غلط آقایان به فضای سیاسی دانشگاه است که علاقه دارند تشکل‌های دانشجویی ذیل دسته‌بندی‌های سیاسی بین احزاب و گروهای مختلف در کشور که مدنظر خودشان است قرار بگیرند و نمایندگان آن‌ها در سطح دانشگاه باشند.
محمدپور افزود: جای بسی تأسف و نگرانی است که آقایان با چنین درک سطحی و ناقصی به فضای دانشجویی نگاه می‌کنند و دانشجویان مستقل را وادار به نمایندگی از احزاب کرده و علاقه‌مند به ایجاد دوقطبی تشکل‌های موافق و مخالف دولت هستند.
این دانشجوی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: 16 آذر روز دانشجو نام‌گذاری شد تا ضمن زنده نگه‌داشتن شعار همیشگی جنبش دانشجویی ایران یعنی مبارزه با استکبار و استعمار، جایگاه خیل عظیم دانشجویان و آینده‌سازان کشور مورداحترام واقع شود اما این نوع تقسیم‌بندی‌ها و سانسور کردن نگاه‌های مستقل و متفاوت در دانشگاه ناشی از عدم درک درست متولیان جلسه از فضای دانشگاه و اهانت به دانشجو در روز دانشجو است.
وی تأکید کرد: بنده به نمایندگی از مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز رسماً اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام می‌کنم و باید بگویم این شرایط با آزادی اندیشه و آزادی بیان هیچ همخوانی ندارد.
دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز بیان کرد: در پایان از استاندار محترم فارس می‌خواهم که بستر لازم برای طرح آزادانه دغدغه‌های دانشجویان را فراهم آورند، چراکه بر این باورم هدف شما از حضور در جمع دانشجویان، برای تکریم و احترام به ساحت دانشگاه و دانشجویان و شنیدن مطالب آنان نه یک حضور نمایشی و تشریفاتی است.
کد مطلب : ۱۸۳۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما