عضو شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با حافظ نیوز:

۸۰۰ میلیون دلار برای تکمیل متروی شیراز بودجه گرفته‌ایم/ طرح‌های دوفوریتی زیاد شورای پنجم برای این است که دستمان باز شود!

15 آذر 1396 ساعت 10:55

نوذر امامی، عضو هیئت رئیسه و از اعضای تاثیرگذار شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار "حافظ نیوز" به سوالات این رسانه درباره آخرین وضعیت شورای شهر پاسخ داد.


به گزارش "حافظ نیوز"، نوذر امامی، عضو هیئت رئیسه و از اعضای تاثیرگذار شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار "حافظ نیوز" به سوالات این رسانه درباره آخرین وضعیت شورای شهر پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

  شورای پنجم به اعتقاد عده ای بیش از حد به سمت وسوی طرح های دو فوریتی رفته است، علت اینکه شورای اسلامی شهر شیراز به این سمت وسو رفته است را توضیح دهید.

دو فوریتی بودن یک طرح به تشخیص نمایندگان شورا است. به لحاظ عقب ماندگی که ما از دستورکارها داریم، بحث آیین نامه، چارت سازمانی، کمیسیون تلفیق و... بوده است، این موارد ضرورت دارد که کارهایی صورت گیرد مثلا چارت سازمانی در هجده سال گذشته در این شورا وجود نداشته است و این یعنی شرح وظایف اعضای شورا واضح نیست و طبیعی است که ما این را به عنوان یک طرح ضروری و دوفوریتی به صحن شورا بیاوریم یا مثلا کمیسیون تلفیق بحثی لازم و ضروری هست و اگر نگاهی به سازمان های درون شهری بیندازید، زیرمجموعه ای از شورا هستند که شورا باید بر کار آن ها نظارت کند و به عناون نماینده شورا بتوانیم به آن ها سربزنیم، بازرسی و نظارت کنیم که این موارد از اختیارات شوراست و نیاز به هماهنگی دارد و ما به عناون نمایندگان مردم باید به سمت وسویی برویم که بتوانیم این وظایف را به نحو مطلوبی انجام دهیم و لازمه این امر این است که در دستورکار بیاوریم و مصوب کنیم تا دستمان برای اقدامات بعدی باز شود.

•  طبق اعلام پزشکی قانونی 1458 فوتی از سوانح ترافیکی داشته ایم و توانستیم از این حیث در کشور رتبه نخست را در سال گذشته کسب کنیم برای کاهش این آمار چه تمهیداتی را اندیشیده اید؟

ما در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک تلاش می کنیم که با آموزش شهروندی، با ایجاد شهرداری الکترونیک و کم کردن رفت و آمد مردم در شهر یک مقداری از بار ترافیکی شهر را بکاهیم. تلاشمان هم این است که در بحث مترو فعال باشیم و توانستیم که بودجه خوبی حدود 800 میلیون دلار را برای آن بگیریم که انش الله فاز دو و سه را به نتیجه برسانیم.
 

خبرنگار: محمد صادقی


کد مطلب: 18351

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18351/۸۰۰-میلیون-دلار-تکمیل-متروی-شیراز-بودجه-گرفته-ایم-طرح-های-دوفوریتی-زیاد-شورای-پنجم-این-دستمان-باز-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir