نماینده مردم داراب و زرین‌دشت:

داراب در حوزه مدیریتی ضعیف است/ تعطیلی 300 پروژه درمانی در فارس

15 آذر 1396 ساعت 14:28

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان داراب در حوزه منابع انسانی و مدیریتی بسیار ضعیف و نحیف است.


به گزارش "حافظ نیوزرضا انصاری شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اهالی رسانه بابیان اینکه آسیب جدی موجود در داراب نبود اتحاد و همدلی در عرصه مدیران است، اظهار داشت: منابع کشور بر اساس لابی توزیع می‌شود واین یک واقعیت غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به اینکه اگر داراب فردی بومی را در سازمان بودجه داشت از لحاظ تخصیص اعتبار شرایط بهتری داشتیم، گفت: نماینده‌ای که رئیس کمیسیون باشد به اندازه یک وزیر قدرت دارد اما هیچ نماینده‌ای در دور اول به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب نمی‌شود.
نماینده مردم داراب سه رکن سرمایه انسانی، مالی و اجتماعی را به عنوان ارکان توسعه شهرستان برشمرد و تأکید کرد: توسعه نیازمند نقشه راه و سند چشم‌انداز است واین موضوعی است که تاکنون در شهرستان داراب کمتر به آن توجه شده است.
انصاری با اشاره به اینکه اجرای نقشه و چشم‌انداز با حضور افراد صاحب تفکر استراتژیک میسر است، افزود: اگر در برخی شهرستانهای استان تحولی ایجاد شده به سبب حضور مدیرانی با تفکر استراتژیک  بوده است.
وی با تأکید بر اینکه نیازسنجی و اولویت‌سنجی در داراب با در نظر گرفتن مبانی علمی، منطقی و زمینه اجرایی میسر است، افزود: در عرصه حرف می‌توان موراد جالبی مطرح کرد اما در عرصه عمل برخی برنامه‌ها با چالش مواجه است و در چنین شرایطی حرکت من با طمانینه همراه می‌شود اما برخی تصور می‌کنند مماشات می‌کنیم این در حالی است که با کسی مماشات نداریم.
نماینده مردم داراب در مجلس با تأکید بر نقد مثبت و سازنده خاطرنشان کرد: مبنای ما برای پاسخگویی به مخالفان باید اخلاقی باشد اما برخی حرف‌ها بی‌تقوایی است و برخی با دروغ گفتن خود را مدیون می‌کنند.
انصاری رسانه‌ها را یکی از ارکان توسعه برشمرد و گفت: رسانه فقط انعکاس‌دهنده سخنان ما نیست بلکه با تولید محتوا می‌تواند در عرصه عمومی اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: رسانه‌ها نقش اساسی در شکل‌دهی به افکار عمومی دارند و جهت دهنده و سرعت‌دهنده مسیر توسعه هستند.
 نماینده مردم داراب در مجلس بابیان اینکه شاخص اشتغال در روستاهای زرین‌دشت اکنون به 100 درصد رسیده است، اظهار کرد: توسعه شهرستان داراب دغدغه جدی من است چراکه عمق محرومیت‌ها را در روستاها مشاهده کردم و این دغدغه تا قبل از نمایندگی وجود نداشت.
انصاری با اشاره به کمبود نقدینگی دولت نسبت به دوره‌های گذشته تصریح کرد: در حال حاضر 300 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان به علت کمبود اعتبار در استان فارس تعطیل‌شده است.
 وی پیرامون روند پروژه‌های عمرانی شهرستان داراب گفت: احداث جاده فسارود تعطیل نیست و پیمانکار سابق کار را به‌کندی پیش برد و اکنون با تغییر پیمانکار روند احداث این پروژه تسریع می‌یابد.
 انصاری بابیان اینکه بیمارستان داراب 33 میلیارد تومان مطالبه دارد و با تأکید بر کاستی‌ها و ضعف‌های حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان خاطرنشان کرد: کمبود پزشکان متخصص، احداث درمانگاه‌های تخصصی، دانشکده پزشکی در سطح شهرستان و ایجاد خانه‌های بهداشت در روستاها از نیازهای جدی داراب در حوزه سلامت است.
نماینده مردم داراب تصریح کرد: حضور خیرین در داراب نسبت به شهرهای دیگر کمرنگ است و چنان چه کمکی از سوی خیرین ارائه شود در بخش ضروری هزینه نمی‌شود.
وی ادامه داد: 5 میلیارد تومان از سوی یک خیر دارابی اهدا شد اما در بخش مربوط به بهزیستی هزینه شده است درحالی‌که نیاز شهرستان در حوزه سلامت ضروری‌تر بود و اگر این رقم به این بخش اختصاص می‌یافت بیمارستان دوم تا دو سال آینده راه‌اندازی می‌شد.
انصاری بیان کرد: تصفیه‌خانه رودبال تکمیل‌شده و اکنون مراحل تجهیز و آماده‌سازی را می‌گذراند.
نماینده مردم داراب خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح داراب تا پایان سال جاری کلنگ زنی می‌شود و 5 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته‌شده است.
وی تصریح کرد: وضعیت پتروشیمی‌های استان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فقط پتروشیمی داراب تعطیل نشده بلکه شهرهای دیگر نیز فعالیت ندارند.


کد مطلب: 18357

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18357/داراب-حوزه-مدیریتی-ضعیف-تعطیلی-300-پروژه-درمانی-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir