۰
plusresetminus
رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد

تولد سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۷
رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجباری شدن غربالگری ژنتیک ازدواج خبر داد و گفت: این کار به منظور پیشگیری از تولد 30 هزار کودک معلولی است که در کشور متولد می‌شود که نیمی از این میزان قابل کنترل است.
تولد سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور
به گزارش "حافظ نیوزانوشیروان محسنی بندپی عصرامروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های بهزیستی شهرستان لار با بیان اینکه اداره کل بهزیستی فارس در 3 سال گذشته در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب کرده است اظهار داشت: با توجه به تحولات صنعتی و مجازی در جامعه آسیبهای اجتماعی نیز روبه فزونی گذاشته است.
وی با تأکید بر پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی افزود: طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان برای توانمندی و افزایش حمایت‌های روانی و اجتماعی و همچنین فراگیری مهارت‌های زندگی در سطح کشور در حال اجراست.
رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجباری شدن غربالگری ژنتیک ازدواج خبر داد و تصریح کرد: این کار به منظور پیشگیری از تولد 30 هزار کودک معلولی است که در کشور متولد می‌شود که نیمی از این میزان قابل کنترل است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در لارستان ادامه داد: اورژانس اجتماعی با هدف تقویت سلامت اجتماعی در رفع بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی با مشاوره‌های به هنگام فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه در سال 1394 بیش از 4 هزار نفر با مداخلات به هنگام کارشناسان بهزیستی از انجام خودکشی منصرف شدند که این آمار در سال 95 به بیش از 5 هزار نفر رسیده است، یادآور شد: اورژانس اجتماعی در این روز در شهرستان لارستان و 15 شهر دیگر استان فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
کد مطلب : ۱۸۳۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما