۰
plusresetminus

ساخت مستند " ایران انار دارد" در سیمای فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در محل ساخت کانکس های تهیه شده برای زلزله زدگان کرمانشاه مستند" ایران اناردارد" کلید خورد.
ساخت مستند " ایران انار دارد" در سیمای فارس
به گزارش "حافظ نیوز"مستند ایران اناردارد" روایت کننده کمک های خالصانه مردم استان فارس به مردم زلزله زده کرمانشاه است. خانم سلطانی مادر شهید که در دوره دفاع مقدس نیز در تدارک کمک های مردمی به جبهه ها نقش فعالی داشته است، وقتی از
سختی ها و بی سرپناهی مردم زلزله زده کرمانشاه با خبر می شود، تصمیم می گیرد برای در امان ماندن این
هموطنان عزیز از سرمای طاقت فرسای زمستان چند کانکس تهیه و به آن منطقه بفرستد. با عزم راسخ این بانوی شیرازی در طرحی با نام مولی الموحدین در چند روز اول 110 کانکس با حمایت خیران استان به ارزش بیش از 400 میلیون تومان تهیه و در مرحله دوم به دنبال گسترده شدن حمایت های مردمی هزار بسته حمایتی شامل آبگرمکن، بخاری، شیرآلات و تجهیزات داخلی منزل برای هزار خانوار زلزله زده فراهم و ارسال می شود.
مستند ایران انار دارد ایثار دو بانوی آموزگار خیر بازنشسته را به تصویر می کشد که این کانکس ها را خریداری کرده اند و آن را همراهی می کنند. خانم سلطانی مادرشهید و خانم میان باغی خواهر شهید علاوه بر همراهی کاروان در مسیر راه مقدمات تهیه آش برای زلزله زدگان را فراهم می کنند.
 تهیه بسته های آجیل و انار شب یلدا از دیگر اقدامات زیبا، میهن دوستانه و نشاط آفرین مردم نوع دوست فارس است.
کمک های مردم شهرهای بین راه از جمله مرودشت، رستم و دزفول انعکاس داده می شود. کتابخانی، اجرای نمایش و اجرای موسیقی نیز برای کودکان زلزله زده با همراهی نماینده کانون پرورش فکری کودکان و  نوجوانان از بخش های دیگر برنامه خواهد بود.
صدا وسیمای مرکز فارس برای به تصویر کشیدن همت، مهر، عطوفت و خیرخواهی مردم فارس اقدام به تهیه و تولید مستندی با نام " ایران انار دارد" کرد که در  دو قسمت 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی سید اشرف طباطبایی، تصویربرداری حمید هاشم زاده، محمد حسن اردلان و سید اشرف طباطبایی، اجرای محمد جواد علیمردانی، تدوین میرزایی و دستیارتهیه مهدی فتاح پور، دستیار تصویر ابوالفضل بامداد، مجری طرح سید محمد حسن صحرائیان و مشاور برنامه محمد جواد مرادی به مردم فارس تقدیم می شود.
 
کد مطلب : ۱۸۴۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما