مصاحبه اختصاصی مهندس امین عباسی، رئیس شعبه شیراز پارک حاشیه ای با حافظ نیوز :

27 معبر شیراز دارای پارک حاشیه ای مکانیزه هستند / این طرح را در کاشان نیز اجرایی کرده ایم/ طرح پارک حاشیه ای مکانیزه کاملا قانونی می باشد/ طرح C-Pay دانش بنیان و بومی شیراز است

قسمت اول

6 دی 1396 ساعت 19:57

مهندس امین عباسی، رئیس شعبه شیراز شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان شعبه شیراز وابسته به سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در گفتگویی مفصل به شرح وظایف و کارهای این شرکت پرداخت و به سوالات خبرنگار "حافظ نیوز" در موارد مختلف پیرامون همین شرکت پاسخ گفت.


به گزارش "حافظ نیوز مهندس امین عباسی، رئیس شعبه شیراز شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان شعبه شیراز وابسته به سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در گفتگویی مفصل به شرح وظایف و کارهای این شرکت پرداخت و به سوالات خبرنگار "حافظ نیوز" در موارد مختلف پیرامون همین شرکت پاسخ گفت که در ادامه قسمت اول این گفتگو را می خوانید:

** طرح C-Pay دانش بنیان و بومی شیراز است
مجموعه ما دانش بنیان است و برخی از اعضای این شرکت سابقه همکاری و فعالیت در بنیاد ملی نخبگان را دارند.
این طرح کاملا بومی است و در کشور تنها در اختیار ما می باشد و حتی ما توانستیم این طرح را با مدیریت خودمان در  10 خیابان شهر کاشان اجرایی کنیم و به بهره برداری برسانیم.

طرح پارک حاشیه ای در این سطح برنده جشنواره خوارزمی بوده است و سازمان همیاری شهرداری های استان فارس از این طرح حمایت کرده است.

-گفتنی است که بیشترین سهام سازمان همیاری شهرداری های استان فارس برای شهرداری شیراز می باشد.
در فضای مجازی گفته شده است که یک اصفهانی صاحب شرکت است، در صورتی که شرکت متعلق به یک نفر نیست که اصفهانی باشد یا شیرازی و بنده یک ترک قشقایی هستم که ساکن شیراز می باشم و خانه و زندگی من نیز این جا می باشد و بزرگ شده همین شهر هستم.

ضمنا باید بگویم که این طرح هیچگاه به شهری از جمله اصفهان نرفته است که بخواهد اجرا شود یا نشود به جز کاشان که خودمان مجری آن هستیم.

در این مجموعه حدود 120 نفر از جوانان این شهر را به صورت مستقیم شاغل کرده است.
 
** طرح پارک حاشیه ای مکانیزه کاملا قانونی می باشد
یک قرار دادی ما بین شهرداری شیراز و سازمان همیاری های شهرداری های استان فارس منعقد شده است که به امضای شهردار وقت هم رسیده است.

طرف قرارداد شهرداری شیراز سازمان همیاری شهرداری های استان فارس است و شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان که ما باشیم به عنوان مجری این طرح است.

گفتنی است که برای امضای قرارداد دوسال زمان لازم بود از سال 92 تا 94 که شهرداری بررسی های تخصصی و کافی را انجام دهد سپس قرار داد را به امضا برساند.

طبق مصوبه هیئت وزیران در بهمن ماه سال 94 دقیقا به ذکر اینکه چه باید بشود، چه کسی متصدی امر است و این قبیل موارد کاملا واضح و مبسوط اشاره شده است و خود این مصوبه نشان می دهد تنها این طرح در شیراز نبوده و منوط به کل کشور است.

هم چنین مصوباتی از شورای شهر شیراز برای پارک حاشیه ای داریم که بر اساس آن می بایست عمل کرد و هزینه دریافتی بر اساس نظر آن شورا بوده است.
 
** 27 معبر شیراز دارای پارک حاشیه ای مکانیزه هستند / این طرح را در کاشان نیز اجرایی کرده ایم
ما در 35 معبر این طرح را طبق نظر شورای عالی ترافیک استان فارس می توانیم اجرایی کنیم که تاکنون در 27 معبر آن را عملی کرده ایم.

همین جا عرض کنم که در قرار دادهای ما زمینه همکاری با پلیس راهور و نیروی انتظامی هم دیده شده است و کمک هایی نیز به آن ها در حیطه مسئولیتشان انجام داده ایم.

در بحث پارک حاشیه ای، جریمه هایی که توسط پلیس صورت می گیرد در پارک های حاشیه ای و امثالهم که مرتبط با پارک حاشیه ای می باشد، قانون گذار آن را پیش بینی کرده است و به صورت معلوم در ماده 15 تبصره یک آیین نامه تخلفات راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره دارد.

تمامی استان های کشور به جز سیستان و بلوچستان و مازندران طرح کارت پارک را اجرا کرده اند اما در مصوبه هیئت وزیران گفته شد که دیگر کسی حق ندارد از کارت پارک استفاده کند. (کارت پارک بدین صورت است که یک نفر در کنار خیابان مبلغی را روی یک کاغذ بنویسد و به دست مردم بدهد و از آن ها پول نقد بگیرد)  و این کار باعث فساد و مشکلاتی برای مردم و متولیان امر می شد.

تمامی شهرداری ها موظف شده اند که پارک حاشیه ای مکانیزه را اجرایی کنند، البته اگر مشکل ترافیکی ندارند می توانند اجرا نکنند.

بعد از این مصوبه شهرهای شیراز، یزد، یاسوج، همدان، مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، کاشان، اراک، کرج، بندر عباس، قم و چند شهر دیگر در کشور پارک حاشیه ای مکانیزه را با پارکومتر و یا دستگاه های هندهلد اجرایی کردند.
ما هم اکنون علاوه بر شیراز در کاشان هم این طرح را اجرا می کنیم و اهواز نیز پیشنهاد داده است که برای مطالعه به آن جا برویم و طرح مذکور را برایشان اجرا کنیم و این برای شیراز و شهروندان می بایست افتخاری باشد که این طرح و تکنولوژی را ابداع کرده ایم.
 

پایان قسمت اول
 
خبرنگار: محمد صادقی


کد مطلب: 18509

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18509/27-معبر-شیراز-دارای-پارک-حاشیه-مکانیزه-هستند-این-طرح-کاشان-نیز-اجرایی-کرده-ایم-کاملا-قانونی-می-باشد-c-pay-دانش-بنیان-بومی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir