۰
plusresetminus
رئیس اداره قرآنی اوقاف فارس:

ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تمدید شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تمدید شد.
ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تمدید شد
به گزارش "حافظ نیوزسید امیرعباس جلالی اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که از 18 آذرماه آغازشده است تا 30 دی‌ماه تمدید شد.
وی در مورد آمار ثبت‌نام کنندگان این برنامه در فارس افزود: تا 16 دی‌ماه 2 هزار 890 نفر از این استان در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما ثبت‌نام حدود 5 هزار نفر در این آزمون است.
جلالی گفت: رشته حفظ سوره‌های منتخب (واقعه و ملک) و رشته حفظ جزء سی‌ام به ترتیب بیشترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است و فارس عنوان ششم را در این ثبت‌نام‌ها در بین استان‌های کشور دارد.
رئیس اداره قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در فارس نیز به شهر شیراز با حدود هزار و 200 نفر تعلق دارد.
این مسوول قرآنی اظهار داشت: این مسابقات در امسال و برای نخستین‌بار به‌صورت مشارکتی و با همکاری واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه فارس و برخی دیگر از نهادهای قرآنی دیگر برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: این آزمون در چهار موضوع حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت و انس با قرآن در 26 رشته و دهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن باید به سایت https://www.quranedu.ir مراجعه کنند.
به گزارش فارس، این آزمون با اهدافی چون، تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت و استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور برگزار می‌شود.
به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان ازجمله دیگر اهداف برگزاری این آزمون قرآنی اعلام‌شده است.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۸۶۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما