۰
plusresetminus
مدیرعامل توانیر:

صنعت برق کشور توجه ویژه‌ای به انرژی‌های نو دارد/تأمین 4000 مگاوات انرژی در برنامه ششم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۳
مدیر عامل توانیر کشور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تأمین 4 هزار مگاوات سبد انرژی از انرژی‌های نو پیش‌بینی شده است، گفت: دولت از سرمایه‌گذران بخش خصوصی در انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند.
صنعت برق کشور توجه ویژه‌ای به انرژی‌های نو دارد/تأمین 4000 مگاوات انرژی در برنامه ششم
به گزارش "حافظ نیوزآرش کردی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های برق‌رسانی در شهرستان جهرم با بیان اینکه صنعت برق کشور توجه ویژه‌ای به انرژی‌های نو دارد، اظهار داشت: میزان، زاویه و روزهای تابش مزیت ویژه‌ای در بخش خورشیدی در کشور بوده و این یک فرصت جدی برای گسترش انرژی‌های نو است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تأمین 4 هزار مگاوات سبد انرژی از انرژی‌های نو پیش‌بینی شده است، گفت: این انرژی‌ها در سال‌های ابتدایی شکل‌گیری در کشور است و وزارت نیرو با صدور مجوز برای بخش خصوصی برنامه‌های خوبی به منظور خرید تضمینی برق تولیدشده دارد.
وی افزود: بخش دولتی در انرژی‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چه در میزان تولید خانگی و چه در مگاوات‌های بالا سودآوری اقتصادی مناسبی را در پیش‌ دارد.
کردی با بیان اینکه نرخ خریداری توسط وزارت نیرو در سطح دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: این نرخ باید به سمت اقتصادی شدن پیش رود و یک تحول در بخش انرژی‌های نو درحال شکل‌گیری است که ثمرات آن در چند سال آینده دیده می‌شود.
مدیرعامل توانیر افزود: در سال گذشته بیش از ۲ برابر آنچه که در طول سالیان قبل انجام شده بود نیروگاه به مدار وارد شده است.
وی استان فارس را دارای مزیت نسبی تابش آفتاب به منظور انرژی‌های خورشیدی دانست و گفت: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق متولی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران است و با مطالعات برق منطقه‌ای فارس این انرژی‌های تجدیدپذیر در فارس می‌تواند توسعه یابد.
کردی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم را از فرصت‌های صنعت برق در این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: ۶ واحد گازی در نیروگاه جهرم نصب  و بهره‌برداری شده‌ و طرح توسعه و تکمیل سیکل ترکیبی صنعت برق از طریق بخش خصوصی در حال اجرا است.
وی با اشاره به احداث پست برق جهرم ۴ و ۶۳ کیلوولت سیمکان در این شهرستان گفت: خط انتقال پست جهرم ۴ متناسب با معماری و مبلمان شهری اجرا و منابع مالی پست برق سیمکان از تخصیص بند هـ تبصره ۶  قوانین بودجه سالیانه با حمایت مجلس شورای اسلامی تأمین خواهد شد.
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: با تحولات صنعت برق در جهرم این شهرستان به یکی از قطب‌های انرژی  در استان فارس و کشور تبدیل خواهد شد که مزیت نسبی هم برای توسعه صنعت و هم برای بخش‌های نیازمند انرژی نیاز است.
کد مطلب : ۱۸۶۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما