۰
plusresetminus

پوشش 45 درصدی تامین اجتماعی در فارس/پرداخت ماهانه ۱۶۲ میلیارد تومان به خانوارهای زیر پوشش

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱
سازمان تامین اجتماعی استان فارس ماهانه ۱۶۲ میلیارد تومان به ١٣٠ هزار خانوار بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده زیرپوشش پرداخت می‌کند.
پوشش 45 درصدی تامین اجتماعی در فارس/پرداخت ماهانه ۱۶۲ میلیارد تومان به خانوارهای زیر پوشش
به گزارش "حافظ نیوزتامین اجتماعی عبارتی است که با هدف تامین رفاه اجتماعی افراد به بیمه‌شدگان تحت پوشش خود خدمات سلامت، پرداخت حقوق و ... را ارائه می‌کند.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به نقش برجسته تامین اجتماعی در تولید امنیت اجتماعی به خبرنگار فارس می‌گوید: این سازمان ماهانه ۱۶۲ میلیارد تومان به ١٣٠ هزار خانوار بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده پرداخت می‌کند.
عبدالکریم نباتی ادامه می‌دهد: این عملکرد نشان دهنده اهمیت و جایگاه تامین اجتماعی در تامین اجتماعی و رفاه خانواده‌هاست.
وی اضافه می‌کند: حدود ۲ میلیون و ۸۲ هزار نفر در فارس تحت پوشش این بیمه قرار دارند و این سازمان در استان دارای ۳۴ شعبه ثابت، ۲۵ شعبه اقماری و ٧  کارگزاری است که مجموعا به  ٤٥ درصد از جمعیت استان و مراجعین از سایر استان‌ها  خدمات بیمه‌ای و درمانی ارائه می‌کند.
نباتی ابراز می‌کند: امیدوار هستیم تا با مصوبه اخیر مجلس و پرداخت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت، خدمات موثرتری به جامعه هدف سازمان ارائه شود تا مخاطرات آتی صندوق‌های بیمه‌ای نیز کاهش یابد.
حمایت از مستمری بگیران
مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی نیز بیان می‌کند: ماهانه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت می شود.
 امینی می‌افزاید: عمده‌ترین منابع سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد درآمد هزینه‌ای، از محل وصول حق بیمه تامین می‌شود و تعهدات کوتاه و بلند مدت به ۴۲ میلیون بیمه شده از محل همین منابع داخلی امکان‌پذیر است.
وی اعلام می‌کند: خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی از طریق هزار واحد بیمه‌ای و خدمات درمانی با ٣٠٠ واحد درمانی ملکی به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود که پرداخت ماهیانه مبلغ ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به سه میلیون خانوار تحت پوشش این سازمان به عنوان مستمری، گردش عظیم مالی این سازمان به شمار می‌رود.
این مقام مسوول با تاکید بر اجرای سه مرحله قانون مشاغل سخت و زیان‌آور می‌گوید: در گذشته قوانینی کارشناسی نشده و بدون در نظر گرفتن بار مالی به تامین اجتماعی تحمیل شد که صدمات فراوانی به منابع این سازمان وارد کرد.
امینی تصریح می‌کند: این قانون همچنین منجر به افزایش ناصواب مستمری‌بگیران در سال‌های اخیر و کاهش ضریب همبستگی (نسبت تعداد مستمری بگیران به بیمه‌شدگان) شده است.
وی  فلسفه وجودی تامین اجتماعی را حمایت از بخش تولید و اشتغال می‌داند و اظهار می‌کند: تامین اجتماعی همواره در کنار بخش تولید و خدمات بوده است و تلاش می‌کند تا یا حمایت از قشر مولد جامعه و کارفرمایان، حامی اشتغال باشد.
یک رقم موثر در حوزه سلامت
 
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با ابراز رضایت از حمایت تامین اجتماعی از حوزه سلامت بیمه شدگان استان در سال ۹۵ می‌گوید: بیش از هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است .
امیری تاکید می‌کند: خدمات درمانی تامین اجتماعی در فارس از طریق یک بیمارستان و ۱۸ درمانگاه عمومی و تخصصی ملکی و با انعقاد قرارداد با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.
وی ادامه می دهد: با راه‌اندازی چهار مرکز درمانی جدید در نورآباد، سپیدان ، داراب و لار در دهه فجر و تیرماه سال آینده پیش‌بینی می‌شود که رضایت بیشتر بیمه‌شدگان جلب شود.
امیری با اشاره به طرح پزشک خانواده در فارس بیان می‌کند: با اجرای بهینه این طرح، سالیانه ۱۰۹ میلیارد تومان به یکهزار و ٥١٢ پزشک خانواده طرف قرارداد پرداخت می‌شود.
شاخص‌های برتر بانک رفاه کارگران
مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران استان با اشاره به تعداد شعب این بانک در فارس بیان می‌کند:  بانک رفاه کارگران فارس با ۵۷ شعبه رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در بسیاری از شاخص‌های عملکردی در کشور را از آن خود کرده است.
خسرو ورودی ادامه می‌دهد: امسال بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ تسهیلات ازدواج وتهیه جهیزیه به جوانان تعلق گرفت و بانک رفاه با اجرای برنامه تفویض انجام  امور بانکی به شعبه‌های زیرمجموعه خود، علاوه بر تکریم مشتری از مراجعه غیر ضروری مشتریان به اداره امورشعب جلوگیری کرده است.
کد مطلب : ۱۸۶۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما