۰
plusresetminus

زنان کارآفرین مشمول سیاست‌های تشویقی دولت هستند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۴
مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه زنان کارآفرین مشمول سیاست های تشویقی دولت خواهند شد، به تشریح مشوق های پیش بینی شده پرداخت.
زنان کارآفرین مشمول سیاست‌های تشویقی دولت هستند
به گزارش "حافظ نیوزه نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، پریچهر سلطانی در نشست شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین شهرک های صنعتی فارس تاکید کرد که افزايش سهم بانوان در توليد، اشتغال و كارآفريني از برنامه هاي دولت در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال است.
سلطانی با تأکید بر تبيين  ظرفیت‌های موجود در شهرك هاي صنعتي  به زنان كارآفرين جامعه تأکید کرد: باوجود زیرساخت‌های موجود و شمار بالای شهرک‌های صنعتی در کشور، سهم کارآفرینی صنعتی زنان کم و بسیار ناچیز است و به همین منظور باید زمینه حضور بانوان در این حوزه بیش از گذشته فراهم شود .
وي با بيان اينكه 700 زن كارآفرين در شهرك ها و نواحي صنعتي كشور فعال هستند، گفت: معتقديم با توجه به ظرفيت هاي موجود در شهرك هاي صنعتي و نيز توانمندي هاي موجود در بين بانوان ،سهم بانوان بايد در توليد ملي و اشتغال افزايش يابد .
مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی حمایت‌های ویژه‌ای را از واحدهای صنعتی کوچک انجام می‌دهد که می‌توان به ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی برای تسهیل در صادرات محصولات، کمک هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی رایگان اشاره کرد .
سلطانی گفت: شورای توسعه تعاون زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور در 31 استان تشکیل‌ شده و با تشکیل آن تلاش می کنیم مشکلات زنان شناسایی و رفع شود.
مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري فارس نيز با قدرداني از مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس درخصوص اعطاي مشوق هاي سرمايه گذاري به بانوان كارآفرين گفت: بايد با استفاده از تمامي ظرفيت ها در راستاي توانمند سازي بانوان در عرصه هاي كار و توليد حمايت حداكثري انجام شود .
سیده معصومه دستغیب تصریح کرد: برای سهولت بانوان کارآفرین در دریافت تسهیلات بانکی، در سطح استانی با بانک ها و موسسات مالی و اعتباری جلساتی برگزار خواهد شد تا این موضوع رفع شود .
وی با اشاره به بازدید از برخی واحد های صنعتی در شهرک صنعتی که نوسط بانوان کارآفرین اداره می شوند گفت: برخی از این واحد ها موفقیت های مناسبی در حوزه تولید محصولات دانش بنیان داشته اند که علاوه بر تامین نیاز های داخلی ،در زمینه صادرات نیز گام های موثری برداشته اند .
وی تامین سرمایه درگردش را از نیازهای مهم واحد های صنعتی بیان کرد و گفت: در این زمینه باید شرایطی فراهم شود تا علاوه بر سهولت در دریافت تسهیلات، کارمزد این تسهیلات نیز مناسب باشد .
رييس كانون زنان كارآفرين و بازرگان استان فارس نيز  با اشاره به لزوم ارائه آموزش به بانوان کارآفرین در بخش های بازار و امور مالی و صادرات گفت: در این زمینه نیز با همکاری سایر نهادها و تشکل های صنعتی و بازرگانی اقدام خواهد شد .
يلدا راهداریکی از چالش های بانوان در حوزه تولید را وجود مشکلات در دریافت تسهیلات بانکی بیان کرد و گفت: باید  بانکها برای بانوان کارآفرین تسهیلات ویژه ای قرار دهند .
رييس هیئت مديره و مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان فارس نيز در اين جلسه با بيان اينكه بسترهاي جذب سرمايه گذار در 61 شهرك و ناحيه صنعتي فارس فراهم است، از اختصاص مشوق هاي سرمايه گذاري براي 41 شهرك  و ناحيه صنعتي استان خبر داد و گفت: بانوان كارآفرين مي توانند با استفاده از اين فرصت ايجاد شده نسبت به ايجاد واحد هاي توليدي و صنعتي اقدام كنند .
احد فتوحي افزود: اين مشوق ها در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي ،توليد و اشتغال و باهدف فعال كردن شهرك ها و نواحي صنعتي كم تقاضا محور،به  تصويب هیئت مديره اين شركت رسيده و تا پايان امسال  اعمال مي شود.
وي كاهش سهم پرداخت نقدي به 5 درصد با اقساط بين 36 تا 48 ماهه و نيز بازگرداندن بين 60 تا 90 درصد از اسناد تعهدي به بانوان كارآفرين به شرط ايجاد اشتغال و بهره برداري از واحدهاي صنعتي را از مهمترين مشوق ها اعلام كرد .
فتوحی همچنين با اشاره به خدمات صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك  در شهرک های صنعتی برای بانوان کارآفرین گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کسری وثایق کارآفرینانی که برای دریافت تسهیلات با کمبود وثیقه روبرو هستند را تا سقف 30 میلیارد ریال صادر مي كند که در این زمینه برخی بانوان کارآفرین از این ظرفیت استفاده کرده اند .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اضافه كرد: همچنین برای بانوان کارآفرین که دارای اختراعات و ابداعات باشند نیز تخفیف هایی در واگذاری زمین، اعمال می شود .
کد مطلب : ۱۸۶۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما