۰
plusresetminus
مدیرکل پزشکی قانونی فارس خبر داد:

برگزاری اولین نشست بانك اطلاعات هويت ژنتيك ايران در شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۹
مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: اولين نشست سراسري بانك اطلاعات هويت ژنتيك ايران با حضور رييس و اعضاي هیئت مديره اين بانك در شیراز برگزار خواهد شد.
برگزاری اولین نشست بانك اطلاعات هويت ژنتيك ايران در شیراز
به گزارش "حافظ نیوزسعید غلامزاده دوشنبه 18 دی در جمع خبرنگاران گفت: اولین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران، با هدف بررسي چالش‌ها و فرصت‌های ایجاد این بانک، در روزهای 20 و 21 دي در شيراز برگزار مي‌شود.
وی اضافه کرد: در اين نشست علاوه بر رييس، معاونين و مديران سازمان پزشکی قانونی ایران، مدعويني از معاونت‌های اجتماعي و حقوقي قوه قضاييه، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني، سازمان مديريت بحران، نيروي انتظامي، سازمان پدافند غيرعامل، سازمان هلال احمر، كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نيز حضور دارند.
مدیرکل پزشکی قانونی فارس هدف از برگزاري اين نشست را بررسي و تبيين ساختار بانك ژنتيك و كاركردهاي آن عنوان و اضافه کرد: معرفی و تشریح بانك ژنتيك و كاربردهاي آن با هدف زمینه‌سازی بهره‌مندی ارگان‌های ذینفع، از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.
وي اضافه کرد: با توجه به حضور نمايندگاني از سازمان مديريت بحران در اين نشست در خصوص اهميت تهيه پروفايل ژنتيكي از مشاغل پرخطر و ذخيره آن در بانك نيز بحث و تبادل نظر مي‌شود تا با دست يافتن به نتايج قابل قبول بتوانيم به فاز مشاغل پرخطر نيز ورود كنيم.
غلامزاده با اشاره به اينكه هم اكنون اقدامات مربوط به بانك ژنتیک در 31 استان در حال انجام است، خاطرنشان كرد: نمونه گيري از مجرمين مرد كه داراي جرايم سنگين و تكرارشونده هستند در زندان‌هاي كشور اجرایی شده است و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه بهمن‌ماه امسال به اتمام برسد.
 
کد مطلب : ۱۸۶۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما