۰
plusresetminus
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس اعلام کرد

مقاوم‌سازی 20 هزار واحد مسکونی روستایی درفارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: تاکنون 20 هزار واحد مسکونی مددجویان روستایی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس مقاوم سازی شده است.
مقاوم‌سازی 20 هزار واحد مسکونی روستایی درفارس
به گزارش "حافظ نیوزمحمد بدری اظهار داشت: مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی  4هزار و 200 روستای زیرپوشش کمیته امداد فارس با اعتباری افزون‌بر هزارمیلیارد ریال از طریق کمک‌های بلاعوض ازجمله فعالیت‌های این نهاد مردمی درراستای مقابله با زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه است.
وی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون 20 هزار واحد مسکونی مددجویان روستایی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  فارس مقاوم سازی شده است، خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، سقف تسهیلات ارائه شده درسال 84 افزون‌بر 50 میلیون ریال بوده که این رقم هم اکنون به 200 میلیون ریال افزایش یافته است.
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد فارس تصریح کرد:  بسیاری از روستا‌ئیان متقاضی زمین مسکونی  با کمک و پشتیبانی کمیته امداد امام خمینی(ره ) و با همکاری بنیادمسکن انقلاب اسلامی فارس صاحب مسکن شده‌اند.
بدری بیان داشت:  اجرای طرح بهسازی واحد‌های مسکونی روستائیان در شهر‌های زیر20 هزار نفر شامل سعادت‌شهر، جویم لارستان، قادرآباد، اقلید و دیگر شهر‌ها عملیاتی و اجرایی شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه بودجه‌های پیش‌بینی شده دولتی در کشور برای حوادث غیرمترقبه محدود و به تنهایی قادر به تحمل و جبران خسارت ناشی از این‌گونه حوادث نیست، افزود: با توجه به خدمات ارزشمند امدادی در روز‌های نخستین حادثه، امروزه جبران خسارت و بازسازی مناطق آسیب‌دیده به یک معضل تبدیل شده و تاخیر در انجام آن باعث سوء استفاده گروه‌های فرصت‌طلب اقتصادی و سیاسی شده است.
این مسؤول اضافه کرد:  طولانی شدن و ناکافی بودن تامین اعتبار دولتی ناشی از حوادث غیرمترقبه به‌ویژه زلزله و سیل باعث شده اعتبارات در زمان مناسب به دست مردم نرسد و اگر هم برسد به خاطر ناچیز بودن تنها به عنوان مسکنی بر آلام اقتصادی این قشر از جامعه باشد.
بدری نقش بیمه را ضمن کاستن از دغدغه‌های عمومی، عامل موثر در توسعه پایدار و رفاه عمومی عنوان کرد و گفت: تمهید و تقویت سیاست‌های بیمه‌ای از جمله بیمه حوادث برای تمام خانواده‌های زیرپوشش ضروری است و در این راستا 135 هزار خانوار مورد حمایت شهری و روستایی در فارس از طرح بیمه حوادث بهره‌مند شده‌اند.
وی ابرازداشت:  از مهرماه سال گذشته تا پایان آذرماه سال جاری 8 هزار خانواده که درحوادث سیل، زلزله و آتش سوزی  دچار خسارت کلی و یا جزئی شده‌اند 59 میلیارد ریال خسارت توسط شرکت بیمه طرف قرارداد این نهاد به حساب مددجویان واریز شده است.
کد مطلب : ۱۸۶۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما