۰
plusresetminus

طرح محیط‌زیستی برای حمایت از بیماران سرطانی لامرد/خیرانی که به در بسته می‌خورند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
«تفکیک پسماند از مبدأ» طرحی است که توسط فعالان محیط‌زیست لامرد در حال پیگیری بوده تا عواید آن در راستای حمایت از بیماران سرطانی لامرد و مُهر هزینه شود.
طرح محیط‌زیستی برای حمایت از بیماران سرطانی لامرد/خیرانی که به در بسته می‌خورند
به گزارش "حافظ نیوزبنیاد آفتاب (موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی شهرستان‌های لامرد و مُهر) در سال 1390 در لامرد راه‌اندازی شد که در طول این 6 سال همواره به‌عنوان تنها موسسه حمایت از بیماران سرطانی در این دو شهرستان، یاری‌رسان بسیار خوب برای بیماران سرطانی و حتی برخی بیماری‌های خاص دیگر بوده است به‌طوری‌که از 50 تا 80 درصد هزینه‌های درمان این بیماران پرداخت‌ کرده است.
در حال حاضر نیز 360 بیماری سرطانی در دو شهرستان لامرد و مُهر تحت حمایت بنیاد آفتاب قرار دارند.
هزینه‌های بالای درمان بیماران سرطانی موجب شده است که حامیان بنیاد آفتاب همواره تلاش خود را در راستای بیشتر پوشش دادن هزینه‌های درمان بیماران سرطانی دوچندان کند که در این زمینه اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ یکی از طرح‌های ارزشمند در راستای حمایت بیشتر از بیماران سرطانی است.
یک فعال محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: طرح تفکیک پسماند از مبدأ سال‌ گذشته در کارگروه مدیریت پسماند و شورای سلامت شهرستان لامرد مصوب شد که در شورای اسلامی دوره چهارم نیز دارای مصوبه است.
عباس مژده با بیان اینکه شهرداری لامرد موظف به عقد قرارداد و حمایت از این طرح بوده اما با سیاسی‌کاری که توسط مدیران شهری پیشین صورت گرفت متأسفانه برای اجرای بهتر مشکلاتی به وجود آمد و این طرح به حاشیه رفت، افزود: از تیرماه 1395 تا امروز یک هزار و 500 اشتراک ایجادشده است که یک هزار مورد از آن، هزینه خود را به بنیاد آفتاب اهدا کردن.
مجری طرح تفکیک پسماند از مبدأ گفت: تاکنون طی سه مرحله درمجموع 10 میلیون تومان به‌حساب بنیاد آفتاب پرداخت‌شده است و مبالغ بعدی نیز به دلیل حسابرسی در ماه‌های آینده پرداخت می‌شود.
مژده خاطرنشان کرد: این طرح هم به جهت محیط زیستی و هم خیریه خود نیازمند همکاری شهرداری لامرد است که اگر این همکاری انجام شود با پیش‌بینی انجام‌شده ماهانه 3 میلیون تومان به‌حساب بنیاد آفتاب واریز می‌شود.
مدیر بنیاد آفتاب نیز بابیان اینکه در 6 سال گذشته تاکنون بالغ‌بر یک میلیارد تومان هزینه‌های درمان بیماران سرطانی لامرد و مُهر پرداخت‌شده است بیان داشت: از شهرداری‌های مستقر در لامرد و مُهر می‌خواهیم که در راستای گسترش طرح تفکیک پسماند از مبدأ همکاری لازم داشته باشند.
عبدالله حیدری‌پور اضافه کرد: تمام مشترکان این طرح نیز می‌توانند جهت مشاهده واریز صورتحساب‌های طرح تفکیک پسماند از مبدأ به دفتر بنیاد آفتاب مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماران سرطانی، طرح تفکیک پسماند از مبدأ یک طرح ارزشمند برای حمایت از بیماران سرطانی و هم حفظ محیط‌زیست است.
کد مطلب : ۱۸۶۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما