۰
plusresetminus

اقدام دانش آموزان فسا درمراقبت از پرندگان درفصل سرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
جمعی از دانش آموزان شهرستان فسا با ایجاد لانه و دانه پاشی در منطقه پانل این شهرستان برای مراقبت از پرندگان در فصل سرد سال اقدام کردند که مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان فسا این کار دانش آموزان را ستود.
اقدام دانش آموزان فسا درمراقبت از پرندگان درفصل سرد
به گزارش "حافظ نیوزسعید هرمزی مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان فسا گفت: دانش آموزان و افراد طبیعت دوست شهرستان فسا در این فصل با توجه به اینکه پرندگان نیازمند سرپناهی گرم و غذایی مناسب برای ادامه حیات هستند از روی مهر و محبت اقدام به ایجاد پناهگاه و قرار دادن دانه و غذا برای پرندگان و جانوران در این منطقه کردند.
وی با بیان اینکه این افراد با ریختن آب و غذا در ظروف و بستن آن بر روی درختان در این سرما به کمک پرندگان آمدند گفت: این اقدامات موجب می شود که دانش آموزان و کودکان در مورد پرندگان و سایر حیوانات نیز احساس خوبی داشته باشند، رفتارهای بزرگ ترها در مشارکت دادن کودکان در فعالیت های دسته جمعی علاوه بر ایجاد سرگرمی و نشاط باعث علاقه‌مندی کودکان به محیط زیست نیز می شود.
به گفته مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان فسا اجرای بازی های بومی محلی و کاشت بذر بادام کوهی و گیاهان دارویی از برنامه های آموزشی برای دانش آموزان و کودکان دراین شهرستان است.
هرمزی با بیان این که در این منطقه گونه های گیاهی از جمله درختان بنه، ارس، بادام کوهی و گونه هایی از کبک، کل و بز، قوچ و میش، مار، افعی و گربه وحشی وجود دارد گفت: با برپایی فعالیت‌های دسته جمعی و گردشگری طبیعی می‌توان سطح آگاهی‌های همگانی مردم را افزایش داد و نگرانی از تخریب محیط زیست و شکار بی‌رویه گونه‌های مختلف پرنده را به کمترین سطح رساند.
مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان فسا افزود: با آغاز فصل زمستان و شروع سرما می طلبد شهروندان با قرار دادن غذا در فضاهای باز، کمک کنند تا پرندگان روزهای سرد زمستان را به امید ترانه سرایی در بهار به سلامت سر کنند.
پانل از جمله مناطق تفریحی در منطقه نمونه گردشگری میانجنگل فسا است.
کد مطلب : ۱۸۶۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما