۰
plusresetminus
معاون شهرداری شیراز:

حوزه‌ی گردشگری نیازمند اقدامات ماندگار است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۳
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه امروز شیراز میراث‌دار اقدامات گذشتگانی است که بناها و آثار ارزشمندی در این شهر احداث کرده‌اند، تاکید کرد که در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری نیازمند اقدامات ماندگار هستیم.
حوزه‌ی گردشگری نیازمند اقدامات ماندگار است
به گزارش "حافظ نیوزمهندس حسین آرگیو در حاشیه‌ بازدید از اقدامات و فعالیت‌های منطقه‌ 3 شهرداری شیراز، به خبرنگاران گفت: بخش قابل توجهی از بناهای میراثی، فرهنگی و گردشگری شیراز در این منطقه‌ قرار گرفته است که حساسیت مدیریت و فعالیت در این بخش از شیراز را بیشتر می‌کند.
او با تصریح اینکه شهرداری شیراز در این دوره می‌تواند بسترساز اقدامات ماندگار و میراثی برای آیندگان باشد، گفت: پیش از این در دوره های مختلف تاریخی کارهای زیادی در شهر شیراز انجام گرفته است. اکنون نوبت ما است که برای آیندگان کارهای ماندگار ثبت کنیم.
آرگیو، گردشگرپذیر بودن منطقه‌ی 3 شهرداری شیراز را ویژگی‌ مهم این منطقه برشمرد و تصریح کرد: در طراحی پروژه‌ها باید ابعاد گردشگری، فرهنگی، مذهبی و اقتصاد گردشگری را مد نظر قرار دهیم؛ این مهم بدست نمی‌آید جز با برنامه‌ریزی برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از درآمد بسیاری از کشورها، از محل گردشگری کسب می‌‌شود، گفت: شیراز این قابلیت را دارد که هرگونه بسته‌ی سرمایه گذاری در بخش گردشگری تعریف و به سرمایه‌گذار ارائه کند؛ البته باید ابتدا نگاهمان را در حوزه‌ی گردشگری بسط دهیم و تمام ظرفیت‌ها را به‌خوبی بشناسیم.
معاون شهرداری شیراز با طرح این پرسش که مگر می‌شود در شهری این همه آثار تاریخی باشد و کاری انجام نشود؟ گفت: سازمان میراث فرهنگی باید مطمئن باشد اگر دغدغه‌ی شهرداری برای حفاظت از آثار و ارزش‌های ماندگار تاریخی و فرهنگی بیشتر از آنان نباشد، کمتر هم نیست.
وی با اشاره به پروژه‌ی مرمت بنای دروازه قرآن با نظارت میراث فرهنگی و توسط شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی موانع را حذف کرده و در تعامل با مدیران شهرداری، زمینه‌ تبدیل چالش‌ها به فرصت را فراهم کند تا به پیشرفت و کیفیت اقدامات قوت بخشد.
مهندس آرگیو افزود: با یک نگاه گذرا، آب رکنی، ارتفاعات باباکوهی، کوه نور و گهواره دید، دروازه قرآن، هفت تنان و چهل تنان، باغ دلگشا و سعدیه، حافظیه و باغ ملی، پل و حرم مطهر علی بن حمزه(ع) در یک محدوده‌ قرار گرفته است؛ مجموعه‌ای که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند اقتصاد یک شهر را تامین و تضمین کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین بر لزوم ترمیم با کیفیت و اجرای روکش آسفالت محورهای شریانی شیراز تاکید و اضافه کرد: اکنون به دلیل سردی هوا تنها در معابری که ایجاب می‌کند باید کار آسفالت انجام شود.
وی با بیان اینکه آسفالت به موقع معابر شریانی شهر بویژه در منطقه 3 باید اولویت باشد، بر توجه به کیفبت در اجرای پروژه‌ها، بررسی مجدد پروژه‌هایی که هنوز عملیات اجرایی آنها آغاز نشده و تعریف طرح‌های جدید کوه راه بدون خدشه به طبیعت، طراحی و ساماندهی محور عبوری و حاشیه‌ای بلوارهای سرداران و امام رضا(ع)، تکمیل بلوار امتداد شمالی تونل سعدی، رفع مشکلات تقاطع غیرهمسطح ورودی شمالی شهر از سمت خرامه با بزرگراه شمال شرق، بهبود فضای پیرامونی آثار تاریخی، تعریف پروژه‌های سرمایه گذاری جدید و ساخت هتل بویژه در محدوده‌ی آرامگاه سعدی به عنوان مسائلی که باید مدنظر شهرداری منطقه‌ی 3 باشد، تاکید کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید چندساعته خود، از پایانه‌ی اتوبوسرانی و پارک سوار سعدی، پارک کوهستانی نور، پروژه ساماندهی چشمه رکنی، المان ورودی شمال شیراز، پروژه‌ی بازسازی دروازه قرآن و ... نیز بازدید کرد.
کد مطلب : ۱۸۶۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما