به بهانه حکم چهار نفر عدالتخواه شیرازی؛

کدام عدالتخواهی؟

21 دی 1396 ساعت 14:37

سرانجام حکم ۴دانشجوی عدالتخواه شیرازی صادر شد. در همین رابطه، در مکاتبه‌ای طولانی با یکی از دوستان عدالتخواه به نکات تامل برانگیزی رسیدم که شاید ابعاد ناگفته‌ای از این ماجرا را روشن کند.


به گزارش "حافظ نیوزسرانجام حکم ۴دانشجوی عدالتخواه شیرازی صادر شد. در همین رابطه، در مکاتبه‌ای طولانی با یکی از دوستان عدالتخواه به نکات تامل برانگیزی رسیدم  که شاید ابعاد ناگفته‌ای از این ماجرا را روشن کند.
نخست آنکه همه ما بر این باور هستیم که هر پدیده مشکوک به فساد، در نظام اسلامی باید به صورت شفاف و واضح مورد پرسش قرار بگیرد و هیچ مسئولی دراین‌باره مصونیت ندارد اما پرسشگری و بالاتر از آن، انقلابی‌گری قواعدی دارد. درواقع همه ما پیش از آنکه انقلابی باشیم مسلمانیم و ملتزم به رعایت اخلاق؛ و انقلابی‌گری که حد و مرزش با اخلاق اسلامی مشخص نشده باشد تفاوتی با مارکسیسم ندارد چه آنکه انقلابی‌های دوآتشه بهمن ۵۷، همه مسلمان و پیرو مکتب خمینی نبودند و نمی‌توان منکر حضور پرشور انقلابیون مارکسیست در حوادث دهه ۵۰ و ۶۰ شد.
دومین نکته نیز آنکه برخی دوستان عدالتخواه دوست دارند به افکار عمومی بقبولانند که چون از امام جمعه شیراز چند سوال محترمانه پرسیده‌ایم به زندان افتاده‌ایم! اما حقیقت چیز دیگری‌ست.یکی از دوستان عدالتخواه شب گذشته از نگارنده سوال کرد:
- چرا سوال از امام جمعه باید بهایش زندان باشد؟
- سوال از امام جمعه چه بوده است؟
- ایشان باید بگویند هزینه بسیار هنگفت تبلیغاتشان در مجلس خبرگان را از کجا آورده‌اند.
- هزینه بسیار هنگفتی که می‌گویید دقیقا چقدر بوده؟
- دقیقش را که نمی‌دانیم اما هزینه هنگفتی بوده.
- خب حدود این هزینه هنگفت که می‌گویید و آبروی امام جمعه را با آن ریختید چقدر هست؟ ۱۰۰ میلیون؟ ۲۰۰ میلیون؟ ۱ میلیارد؟ ۱۰ میلیارد؟
- گفتم که دقیق نمی‌دانم ولی انقدر بود که تبلیغات ایشان در کل شهر پرحجم دیده می‌شد...
- اینکه شما تراکت‌های تبلیغی ایشان که توسط امثال من چاپ و توزیع می‌شد را در راهپیمایی‌ها و نمازجمعه و کف خیابان دیده‌اید سبب می‌شود که به این نتیجه برسید ایشان برای تبلیغ خود در انتخابات مجلس خبرگان ریخت و پاش کرده‌اند و میلیاردی هزینه کرده‌اند؟ اصلا قبل از آنکه چنین ابهامی را بر سر هر کوی و برزن فریاد بزنید و با آبروی نماینده رهبری در استان بازی کنید،چرا از خود ایشان محترمانه و محرمانه این سوال را نکردید و اگر پاسخ قانع کننده دریافت نمی‌کردید آنگاه آن را علنی می‌کردید؟
- به ایشان دسترسی نداشتیم...

فراتر از این، واقعیت دیگری نیز وجود دارد و آن، اینکه شخصا طی سوال از معاون امام جمعه شیراز، دریافتم آیت الله ایمانی به هیچ عنوان شاکی۴جوان عدالتخواه شیرازی نبوده است.(رجوع شود به عکس پیوست) و اینکه چرا دادستانی به عنوان مدعی العموم،از آنها شکایت کرده دلایل دیگری بجز پرسش‌های آنها از آیت الله ایمانی دارد که بیانیه زیر شاید مهمترین آنهاست:
http://edalatkhahan.com/shiraz/mainText.php?ac=main&id=1711
توجه به همان اخلاق اسلامی که در نکته نخست از آن دم زدیم سبب می‌شود از دوستان عدالتخواه که صادرکننده بیانیه مذکور هستند بپرسیم کدام خانواده است که از فتنه ۷۸ و یا ۸۸ تا امروز، از زنده یا مرده بودن فرزندش بی اطلاع باشد و فرزندش مفقودالاثر و بلاتکیف باشد؟عدالتخواهانی که در بیانیه‌شان از حق مسلم این خانواده‌ها سخن می‌گویند، آیا نام و نشان و هویت این خانواده‌ها را نیز می‌دانند و یا اینکه تنها حدس می‌زنند که احتمالا باید چنین خانواده‌هایی وجود داشته باشند؟!!
علاوه بر این،دوستان عدالتخواه مدعی هستند قوه قضائیه حمید بقایی را برخلاف قوانین و تنها با اغراض سیاسی، در زندان انفرادی حبس طولانی مدت کرده و جرمی از ایشان نیز اثبات نشده است!
بنده قصد ندارم درپاسخ به ادعای فوق سنگین دوستان عدالتخواه شیراز، درباره آقای بقایی و مشایی و احوالات این روزهای آقای احمدی نژاد و جریان بهار سخن بگویم اما قویا معتقدم دوستانی که مطالبات عدالتخواهانه را به سطح دفاع مطلق از بقایی و مشایی کشاندند، عدالتخواهی را سخیف کردند و درحق دیگر دوستان عدالتخواهشان جفایی بزرگ مرتکب شدند چرا که تاوان این اقدام را کل جنبش عدالتخواه می‌دهد و نه صرفا صادرکنندگان این بیانیه‌ها!
اما فراتر از همه نقدها، ۴جوان عدالتخواه شیرازی،قطعا از دلسوزان این کشور هستند وحتی اگر در مسیر عدالتخواهی راه را اشتباه رفته باشند،شاید حقشان این نباشد که به زندان بیفتند و هم‌بند کسانی شوند که برای براندازی نظام اسلامی فتنه‌گری کرده‌اند و شهرها را به آشوب کشانده‌اند. ۳ماه و ۱روز حبس تعزیری یعنی حبسی که قابل تبدیل به جزای نقدی نیست، یعنی حبسی که باید آن را بِکِشی و بالاتر از آن، ۱۸۲۵ روز محرومیت از هرگونه فعالیت سیاسی رسانه‌ای... !!!
رافت اسلامی اگر شامل فرزندان انقلاب نشود قرار است شامل چه کسانی بشود؟!


کد مطلب: 18666

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18666/کدام-عدالتخواهی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir