امام‌جمعه شیراز در مورد موج تهمت‌های ناروا به ائمه جمعه در فضای مجازی:

روی تخت بیمارستان هم به ما رحم نکردند!/جرم ائمه جمعه، نقد منصفانه است

22 دی 1396 ساعت 15:04

امام‌جمعه شیراز با اشاره به موج تهمت‌های ناروا به ائمه جمعه در فضای مجازی گفت: افترا زنندگان حتی روی تخت بیمارستان و در بستر بیماری نیز به ما رحم نکردند.


به گزارش "حافظ نیوزآیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به موج توهین و تهمت‌ها در فضای مجازی نسبت به ائمه جمعه در روزهای اخیر اظهار داشت: در فضای مه‌آلود فتنه اخیر، در فضای مجازی عده‌ای شروع به بدوبیراه گفتن به ائمه جمعه کرده‌اند اما نمی‌دانند که نقد منصفانه یک تکلیف شرعی بر عهده امام‌جمعه است.
وی افزود: هیچ امام‌جمعه‌ای با رویکرد جناحی در مورد مسائل مملکت اظهارنظر نمی‌کند، بلکه نقدهای ائمه جمعه بیشتر ناظر بر حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و ... است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: در این چند روزی که در بستر بیماری بر روی تخت بیمارستان بودم نیز از این تهمت‌ها نثارمان کردند و رحم به ما نداشتند و به جرم نقد منصفانه هجمه می‌کردند.
امام‌جمعه شیراز افزود: این افراد در فضای مجازی از امام‌جمعه‌ای تعریف کرده و امام‌جمعه دیگر را مورد هجوم تهمت و افترا قرار می‌دهند که همین‌جا از صاحبان قلم می‌خواهم که جواب آنان را بدهند.
ایمانی اضافه کرد: مگر جرم ائمه جمعه چیست؟ مگر نه این است که باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی نقد منصفانه داشته باشند؟ وقتی‌که رهبر معظم انقلاب مستقیماً به این مسائل اشاره می‌کنند، ائمه جمعه نباید این آسیب‌ها را برای مردم نقد کنند؟ گرچه برای برخی تهران نشین ها این نقدها ناخوشایند بوده و برخی هزینه آن را نیز پرداخت کرده‌اند.
وی همچنین گفت: 20 سال از عمر شبکه‌های مجازی می‌گذرد اما هنوز نتوانسته‌ایم در داخل اقدام مناسبی انجام دهیم و هنوز کلید شبکه‌ها در دست آمریکا و انگلیس است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: عربستان با امکانات فضای مجازی عده‌ای را به خیابان‌های ما کشاند و فتنه به پا کرد و عده‌ای نیز فریب خوردند.
ایمانی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با فریب‌خوردگان با عطوفت اسلامی برخورد کند، تصریح کرد: اما موج‌سوارانی که انسان‌های بی‌گناه را کشتند و اموال مردم را غارت کردند، حسابشان از فریب‌خوردگان جداست و باید مجازات عمل خود را پرداخت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: امروز ترامپ در مورد برجام اظهارنظر می‌کند که اگر دوباره نقض پیمان کند، آمریکا را بیش‌ازپیش منزوی‌ کرده است.
امام‌جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه کار جهادی و انقلابی کشور را جلو خواهد برد، افزود: هر جا که تشریفات و حقوق آن‌چنانی بوده، نتیجه‌اش عقب‌ماندگی کشور است اما هر جا که انقلابی عمل کردیم، بدون نیاز به خارج، جلو رفتیم و پیشرفت کردیم.


کد مطلب: 18669

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18669/روی-تخت-بیمارستان-هم-رحم-نکردند-جرم-ائمه-جمعه-نقد-منصفانه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir