۰
plusresetminus
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران:

امروز جایگاه کشورها در دنیا را برندها تعیین می‌کنند

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروز برندها جایگاه کشورها را در دنیا تعیین می‌کنند.
امروز جایگاه کشورها در دنیا را برندها تعیین می‌کنند
به گزارش "حافظ نیوزمحمدرضا مولودی شامگاه پنج‌شنبه در نخستین جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس که به مدت یک روز با حضور مقامات کشوری و استانی در باشگاه دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه جایگاه کشورها امروز با برندها مشخص می‌شود، اظهار داشت: محبوبیت کالا در بازارهای جهانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده به‌طوری‌که این مسئله جایگزین مرغوبیت شده است.
این مقام مسؤول با اشاره به عوامل مؤثر در برند سازی خاطرنشان کرد: امروز دیگر با زر و زور و قدرت بانک و حتی جنگ نمی‌توان جایگاه کشورها را در دنیا تعیین کرد بلکه این برندها هستند که مشخص‌کننده موقعیت‌ها شده‌اند.
وی اضافه کرد: ساختار تجاری دنیا در حال تغییر است به‌طوری‌که بعد از سال 2008 و به وجود آمدن بحران اقتصادی در آمریکا، حجم تجارت جهانی به 16 میلیارد دلار کاهش یافت، بنابراین تولیدکننده را مجبور به فکر کردن به بازارهای جدید وا‌داشت.
این مقام مسؤول همچنین با بیان اینکه برند سازی سه حلقه تکمیلی دارد، افزود: برای ایجاد برند پس از تحقق آن باید به تقویت و درنهایت به توسعه در بازارهای جهانی پرداخت.
مولودی اضافه کرد: امروز 80 درصد از تولیدات جهان توسط 20 درصد از کشورها انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ برنامه مدونی در ایران در خصوص برند سازی وجود ندارد، افزود: باوجود ظرفیت‌های بسیار در ایران و بازارهای مناسب و وجود برندهای خوب، نتوانسته‌ایم جایگاه خود را به دست آوریم.
این مقام مسؤول با بیان اینکه برای ارتقاء جایگاه برند ملی باید به دنبال رشد سه ضلع توریسم، سرمایه‌گذاری و صادرات باشیم، افزود: 40 سال است که برای تولید عسل، زنبور کارگر و زنبور نگهبان را تقویت کردیم، اما از اصل تولید عسل وجود زنبور ملکه غافل شده‌ایم.
یادآور می‌شود نخستین جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی و آشامیدنی و دارویی استان فارس، با حضور مدیران و فعالان اقتصادی فارس و کشور در شیراز برگزار شد که شامگاه پنجشنبه با معرفی مدیران برتر در این عرصه به کار خود پایان داد.
کد مطلب : ۱۸۶۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما