در جشنواره تخصصی صنایع غذایی در شیراز مطرح شد

انتقادهای کوبنده یک فعال اقتصادی از مجلسی‌ها/نمایندگان مجلس دانش تغییر قانون ندارند!

22 دی 1396 ساعت 15:08

رئیس انجمن توسعه تجارت استان فارس به‌شدت از نمایندگان مجلس به دلیل ناکارآمدی آنان در تدوین و تغییر قوانین قدیمی انتقاد کرد.


به گزارش "حافظ نیوزسهراب شرفی شامگاه پنجشنبه در نخستین جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس با انتقاد شدید از نمایندگان مجلس و ناکارآمدی آنان در تدوین قوانین، اظهار داشت: قانون تجارت مربوط به سال 1311 است و به دلیل عدم دانش کافی نمایندگان مجلس، هنوز هیچ تغییری نکرده است.
وی افزود: امروز منشأ تمام مشکلات اقتصادی، قانونی است که سال‌ها پیش نوشته‌شده و نمایندگان مجلس به دلیل دانش کم‌جرئت حضور در این حوزه را ندارند، بنابراین تغییری در آن ایجاد نشده و حتی دست قوه مجریه را نیز قفل کرده است.
این فعال اقتصادی ادامه داد: این قانون ناکارآمد چماق دست بازرسی شده است، قانونی که امروز کاربردی نیست.
شرفی عدم حضور نمایندگان استان فارس در مجلس در جشنواره توانمندی‌های صنایع غذایی شیراز را نشان از بی‌توجهی آنان به مسئله دانست و افزود: امروز هیچ‌کدام از نمایندگان استان فارس در مجلس در این جشنواره حضور پیدا نکرده‌اند، نماینده‌ای که خود باید درخواست حضور در این جشنواره را داشته باشد.
وی با بیان اینکه آمارزایی های بیهوده ریشه فعالان اقتصادی را در آورده است، افزود: امروز در میدان تجارت با کشورهای رقیب، قدرت ورود نداریم و فقط حرف زده‌ایم، درحالی‌که معضل بیکاری از درودیوار بالا می‌رود و هنوز شعار می‌دهیم.
این فعال اقتصادی با تأکید بر حذف قوانین مازاد، قدیمی و دست و پاگیر، خاطرنشان کرد: این قوانین قدیمی و ناکارآمد باید برداشته شود که متأسفانه استان فارس 18 نماینده در مجلس دارد که هیچ‌کدام در این زمینه فعالیتی ندارند.
شرفی افزود: اگر قرار است در منطقه به جایگاه مطلوب برسیم با کارکرد فعلی و قوانین موجود به هیچ جا نخواهیم رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان فارس و خدمات این استان به کشور در طول سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های دفاع مقدس که خصم زبون به میهن حمله کرده بود، فارس میراث ارزشمند خود یعنی آب های زیر زمینی را در جهت تأمین مواد غذایی کشور به ویژه گندم، هزینه کرد که ماحصل آن امروز فقر و بیکاری و حاشیه‌نشینی است و انتظار داریم کشور نیز امروز سهم فارس را دودستی تقدیم کند چراکه زمانی ما به داد آنان رسیدیم و امروز آن‌ها باید به داد ما برسند.
شرفی ادامه داد: امروز عمق چاه‌های زیرزمینی فارس به 500 متر رسیده است و زمانی که دشمن به کشور حمله کرده بود، این استان از آب خود برای تأمین نیازهای کشاورزی کشور استفاده کرد و امروز متقابلاً کشور باید به فارس کمک کند.
این فعال اقتصادی در پایان نیز گفت: پس از تجربیات بسیار، امروز دولت‌مردان به جراح حاذقی تبدیل شده‌اند که می‌توانند مشکلات اقتصادی را که چون دمل چرکی است، جراحی کنند.
وی افزود: آنچه از دولت و حاکمیت می‌خواهیم توجه ویژه به استان فارس است و باید مالیات‌ها از صنایع غذایی استان مانند برخی بخش‌ها برداشته شود، چراکه با دیدگاه‌های کلیشه‌ای به مقصد نخواهیم رسید.
منبع: فارس


کد مطلب: 18671

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18671/انتقادهای-کوبنده-یک-فعال-اقتصادی-مجلسی-ها-نمایندگان-مجلس-دانش-تغییر-قانون-ندارند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir