۰
plusresetminus

اشتغالزایی در حوزه گردشگری جان می‌گیرد

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
صنعت گردشگری در حال حاضر با پویایی خاص خود می‌تواند تاثیرات عمده‌ای بر تحولات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در سطوح مختلف بین المللی، ملی و محلی بر جای گذارد.
اشتغالزایی در حوزه گردشگری جان می‌گیرد
به گزارش "حافظ نیوزبنا به گفته کارشناسان گردشگری اقتصاد سوم در جهان است و هر گردشگر معادل ۳۰ بشکه نفت، ارز وارد کشور می‌کند اما هنوز بهره برداری از ظرفیت های حوزه گردشگری در کشور به‌جد دنبال نشده است در حالی که کشورهایی در همسایگی ما با تاریخ و جغرافیای محدود توانسته‌اند درآمد اصلی کشور خود از طریق حوزه گردشگری کسب کنند، اما ما با این ظرفیت‌های بی‌نظیر نتوانسته‌ایم آن‌گونه که باید از این حوزه درآمدزایی داشته باشیم.در فارس هم این نقطه ضعف به وضوح مشاهده می شود اما گاهی خبرهایی از تلاش برای رفع این نقاط ضعف و استفاده از استعدادهای استان به گوش می رسد. خبر صدور مجوز برای ایجاد 36 واحد اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در استان فارس از همین دسته اخبار است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس از صدور مجوز ایجاد برای 36 واحد اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در استان فارس طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.
مصیب امیری ابراز داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه سال جاری 36 مجوز ایجاد طرح های گردشگری شامل مرکز سرگرمی-تفریحی، هتل چهارستاره، اقامتگاه سنتی،سفره خانه سنتی،هتل آپارتمان،مهمانپذیر،هتل سنتی، زائرسرا ومجتمع گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از 112 میلیارد تومان با پیش بینی میزان اشتغال 2045 نفرصادر شده است.
وی با بیان اینکه این طرح ها در راستای توسعه تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی در سراسر استان فارس اجرا می‌شود، افزود: همچنین طی مدت 9 ماهه سال جاری 41 موافقت اصولی و 144 موافقت اولیه صادر که با بهره برداری از این طرح ها تا چند سال آینده، علاوه بر افزایش چشمگیردر ظرفیتهای اقامتی-تفریحی و گردشگری استان، تاثیر به سزایی در اشتغالزایی حوزه گردشگری استان ایجاد خواهد شد.
امیری یادآور شد: دریکسال گذشته ۱۶۵ موافقت تاسیسات گردشگری در استان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۷۰۹ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان نیز صادر گردیده است.
علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶ درباره برنامه‌های اشتغال دولت برای سال ۹۷ گفته بود: «از مجموع یک‌میلیون و ۳۴‌هزار شغل پیش‌بینی‌شده در سال ۹۷، ایجاد ۱۷۳هزار شغل به حوزه گردشگری اختصاص دارد، یعنی نزدیک به ۱۷درصد از سهم اشتغال سال ۹۷ بر دوش حوزه گردشگری است.»
وی افزود: «بر اساس این برنامه، برای ایجاد این تعداد شغل در حوزه گردشگری ۱۴۹۲۴۳میلیارد ریال منابع اختصاص یافته است که پیش‌بینی شده این میزان از طریق ۹۱۰۹۶میلیارد ریال آورده بخش خصوصی، ۳۶۵۶۸میلیارد ریال تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی و ۲۱۵۷۹میلیارد ریال وجوه اداره‌شده، یارانه سود تسهیلات و کمک بلاعوض تأمین شود.»
معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «متأسفانه سازمان میراث‌فرهنگی جزو دو دستگاه پایین اجرایی کشور به‌لحاظ بودجه است. اعتبارات ما به‌هیچ‌عنوان کفاف کشوری با این میزان آثار تاریخی را نمی‌دهد. البته نگاه رئیس‌جمهوری به این سازمان، ویژه است و امیدواریم بودجه سازمان میراث‌فرهنگی در سال آینده افزایش پیدا کند.»
حال باید دید فارس با این ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری زیارتی، درمانی، طبیعی و تاریخی چقدر می تواند در جذب منابع و اشتغال آفرینی موفق باشد.
کد مطلب : ۱۸۶۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما