۰
plusresetminus

خاتم ساز شیرازی جوانترین دارنده نشان درجه هنری در کشور

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸
جوان هنرمند شیرازی برای اولین بار در کشور ، موفق شد نشان درجه دو هنری (معادل کارشناسی ارشد) را از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور برای خاتم شیراز به ارمغان بیاورد.
خاتم ساز شیرازی جوانترین دارنده نشان درجه هنری در کشور
به گزارش "حافظ نیوزمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: یوسف اطمینان با ۲۸ سال سن موفق شد عنوان جوانترین دارنده نشان درجه هنری در کشور را از آن خود کند.
مصیب امیری افزود: این هنرمند جوان خاتم سازی را در کنار پدر خود که از خاتم سازان به نام کشور و دارنده نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) است، فرا گرفت و طی ۲۴ سال همه فنون و سبک‌های خاتم اصیل شیرازی را آموخته و به کار بسته است.
وی افزود: این خاتم ساز جوان شیرازی در سال‌های اخیر در کنار استاد غلامعلی اطمینان با پرپایی کلاس‌های آموزشی وتربیت شاگردانی متخصص سهم بزرگی در احیای خاتم اصیل شیراز داشته است.
امیری افزود: همچنین برای نخستین بار در کشور شورای ارزشیابی هنرمندان به ۹ نفر از شاگردان کارگاه خاتم سازی مستقر در ارگ کریم خان شیراز، نشان درجه سه هنری (معادل کارشناسی) اعطا کرد.
وی افزود: این افراد از بانوان و تحصیل کردگان رشته‌های صنایع دستی هستند و هشت سال است که به سرپرستی استاد غلامعلی اطمینان دوره‌ های آموزشی خاتم شیراز را با هدف احیای این هنر آغاز کرده اند.
خاتم سازی شیراز بیش از هزار سال سابقه دارد و هنری است که هنرمند صنعتگر با بهره گیری از ذوق، سلیقه و علم نقوش هندسی و با استفاده از چوب، استخوان و فلز به خلق لایه‌های زیبایی می‌پردازد که زینت بخش سطوح بسیاری از اشیاء می‌شود .
کد مطلب : ۱۸۶۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما