۰
plusresetminus
در دیدار مدیران شهرداری با امام‌جمعه شیراز مطرح شد

6 توصیه مهم آیت‌الله ایمانی به شهردار شیراز/شهروند چپ و راست نمی‌شناسد، خدمات می‌خواهد

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۹
امام‌جمعه شیراز با بیان شش توصیه مهم به شهردار این شهر، گفت: شهروند چپ و راست نمی‌شناسد، تنها خدمات مناسب از شهرداری می‌خواهد.
6 توصیه مهم آیت‌الله ایمانی به شهردار شیراز/شهروند چپ و راست نمی‌شناسد، خدمات می‌خواهد
به گزارش "حافظ نیوزآیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران شهرداری شیراز با وی در محل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس، با اشاره به وظایف شهرداری در قبال مردم، اظهار داشت: انتظار شهروندان از شهرداری ارائه خدمات مناسب است تا بتوانند از امکانات شهر به‌راحتی استفاده کنند، چراکه آنان اصلاح‌طلب و اصولگرا، نمی‌شناسند.
وی با بیان شش توصیه مهم به شهرداری، تصریح کرد: وظیفه نخست شهرداری پاسخ به نیاز کلی و عمومی جامعه است که در این راستا باید به درک مردم از مسائل احترام گذاشت، چراکه آنچه را جامعه عمدتاً درک می‌کند، در ماورای آن از حقیقتی برخوردار بوده و شهرداری باید پاسخگوی آن باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: این لطف پروردگار عالم به یک مجموعه است که مردم هرکجا که گرفتار شوند، نگاهشان به مشکل‌گشایی شهرداری است و این مسئله اثرگذاری این نهاد را در جامعه نشان می‌دهد.
جلوگیری از فساد و آلودگی با نظارت صحیح، دومین توصیه امام‌جمعه شیراز به مدیران شهرداری بود که در این خصوص آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: در سازمانی که درآمد و هزینه یکی شد، فساد نیز به وجود می‌آید و نیاز به هوشیاری حساب رسان و مدیران مالی است تا از گسترش آن جلوگیری کنند که در سال‌های اخیر شاهد سلامت در این عرصه بوده‌ایم.
ایمانی انجام فعالیت‌ها متناسب با فضا و جو جامعه را به‌عنوان سومین توصیه به مدیران شهرداری شیراز مطرح کرد و افزود: شهروند کاری به چپ و راست، اصلاح طالب و اصولگرا، مسلمان و کلیمی و... ندارد، تنها به دنبال استفاده از امکانات شهر است و مدیران شهرداری باید این مسئله را مدنظر قرار داده و تمام افراد جامعه را به دید یکسان نگاه کنند.
امام‌جمعه شیراز در توصیه چهارم خود، توجه به محلات محروم از سوی شهرداری را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: کمک به محرومان از دو طریق ممکن است یکی کمک‌های مقطعی مانند کمیته امداد و... و دیگری ایجاد اشتغال برای آنان که دومین مورد مهم‌تر است و باید با کمک بسیج سازندگی و دیگر سازمان‌ها، به آن توجه کرد.
وی افزود: اشتغال برای جوانان، آنان را از افتادن در دام اعتیاد و مواد فروشی رها خواهد کرد و جوان شاغل دیگر به دنبال کیف‌قاپی، دزدی و سرکوچه نشینی نخواهد رفت که باید قبل از اینکه آسیب‌های اجتماعی فرد را بیچاره کند، چنین شرایطی را ایجاد کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در تبیین توصیه چهارم به وضعیت نابهنجار مهاجرت‌ها به شیراز اشاره کرد و گفت: ارزان بودن نرخ مهاجرت به شیراز، معضلی بزرگ است که آسیب‌های اجتماعی بسیاری را نیز موجب شده است.
ایمانی افزود: زمانی شخصیت‌های بزرگی چون خواجوی کرمانی، شاگردان ملاصدرا، سید گرگانی و... به شیراز مهاجرت می‌کردند و از قبل این مهاجرت‌ها، شیراز روزبه‌روز پررونق‌تر و آبادتر بود.
امام‌جمعه شیراز، هم‌اندیشی مدیران شهرداری شیراز با استاندار، فرماندار و دیگر مدیران را برای سامان‌دهی به وضعیت مهاجران به این شهر را خواستار شد و اظهار داشت: بنده نمی‌دانم چه باید کرد اما لازم است که مدیران استان دست به یک چاره‌اندیشی زده و جلوی این مهاجرت‌های بی‌رویه را بگیرند.
وی ایجاد اشتغال برای روستائیان را در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر به‌عنوان یک راهکار اساسی عنوان کرد و افزود: مهاجرت روستائیان به شهر علاوه بر اینکه تولید را زمین می‌زند، آسیب‌های اجتماعی را نیز در شهرها بالا خواهد برد.
ایمانی در ادامه این نشست و در توصیه پنج خود، گسترش مراکز محله‌ای شهرداری را امری مناسب برشمرد و گفت: این مراکز حتی از ایجاد فرهنگ‌سراها نیز کارسازتر است چراکه ایجاد شغل برای افراد مستضعف کرده و در رفع گرفتاری‌ها مؤثر است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در توصیه پایانی و ششم خود، به متناسب کردن هزینه با درآمد شهرداری اشاره کرد و افزود: هنگامی‌که درآمدها کم است باید هزینه‌ها نیز کم باشد، چراکه وضعیت اقتصادی کشور مشخص نیست و ممکن است ریاضت اقتصادی همچنان ادامه داشته و ساخت‌وسازها کم باشد.
امام‌جمعه شیراز در پایان نیز حفظ باغ‌ها و فضای سبز شهر شیراز را خواستار شد و خاطرنشان کرد: باغ‌ها ریه شهر هستند و نباید اجازه داد تخریب شوند که از شهرداری انتظار داریم به این امر مهم توجه ویژه داشته باشد.
کد مطلب : ۱۸۶۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما