۰
plusresetminus
عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری:

تصحیح چارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی/ تاکید بر سرمایه گذاری در ورزش های حرفه ای

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۹
پیش از ظهر امروز احمد تنوری، رئیس کمیسیون حقوق شهروندی و عضو ناظر شورای شهر شیراز با همراهی تعدادی از مدیران شهری از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بازدید کردند.
تصحیح چارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی/ تاکید بر سرمایه گذاری در ورزش های حرفه ای
به گزارش "حافظ نیوزپیش از ظهر امروز احمد تنوری، رئیس کمیسیون حقوق شهروندی و عضو ناظر شورای شهر شیراز با همراهی تعدادی از مدیران شهری از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بازدید کردند.
در این بازدید تنوری از حساسیت این سازمان گفت و اضافه کرد: بخشی از حساسیت ها به علت این است که شیراز داعیه دار پایتخت فرهنگی کشور است، هم چنین از طرفی جز شهرهای مقدس در طول تاریخ بوده است.
وی در تاکید بر تفکیک قسمت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به چند سازمان زیر مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری عنوان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز که متولی هنر و گردشگری نیز می باشد، به علت انبوه کارها، تعدد و متفاوت بودن حوزه های ذی ربط نمی تواند خروجی مطلوبی داشته باشد و می بایست به چند سازمان زیر نظر معاونت فرهنگی اجتماعی تفکیک شود.
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی ادامه داد: هرکدام از بخش های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری و گردشگری همانند دانشگاه ها که رشته تحصیلی خاص خود را دارا می باشد، به مدیریتی تخصصی نیازمند است.
وی این ادغام صورت گرفته را بدون توجیه و کار بدون کارشناسی دانست و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه بتوانیم این سازمان را به چند سازمان تفکیک کرده تا کار تخصصی تر پیگیر شود و مدیریت بهتری صورت گیرد.
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص ورزش شیراز ابراز کرد: در مقوله ورزش کم لطفی هایی در حق شیراز صورت گرفته است و شهر شیراز از میان کلانشهرها و شهرهای میانی دارای هیچ تیم حرفه ای نمی باشد که این امر یک لطمه برای شهر و و فرهنگ آن خواهد بود.
وی پیرامون ورزش بانوان تاکید کرد: شیراز در زمینه ورزش بانوان از پتانسل بالایی برخوردار است و شهرداری می تواند در زمینه تیم داری در بخش بانوان نیز ورود کند که با استقبال مردم روبرو خواهد شد.
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص کمک های شهرداری به هیئت ها و فدراسیون های ورزشی گفت: باید به هیئت هایی کمک شود که زمینه رشد قهرمانی و افتخار آفرینی بیشتری دارد، در شیراز نیز رشته هایی داریم که سابقه مدال آوری و قهرمانی در سطوح مختلف دارد اما در گذشته این مورد رعایت نشده است.
وی در ادامه افزود: به نظرم شهرداری به جای اینکه خورد خورد به هیئت ها و فدراسیون ها کمک کند بهتر است که به سمت سرمایه گذاری حرفه ای در زمینه ای مثل فوتسال که مجوز آن را هم دارد، برود.
احمد تنوری در تقبیح پرداختن بیش از حد به ورزش های همگانی در جهت جذب توریسم بیان کرد: شیراز در بخشی از ورزش های همگانی حرف اول را می زند و در سال های گذشته، گرایش شهرداری نیز به  ورزش های همگانی بیشتر بوده است اما این مسئله باعث جذب توریست نشده است.
عضو ناظر شورای شهر شیراز در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با گلایه از نبود سالن تخصصی یک ورزش خاص در شهر شیراز ابراز کرد: هر کشوری که در ورزشی قابل است، در هر شهر آن یک ورزش به صورت تخصصی دنبال می شود اما در شیراز شهرداری سالن تخصصی نساخته و نداریم.
وی اضافه کرد: مثلا در بحث کشتی که شیراز در زمینه فرنگی آن حرف برایتان گفتن از قدیم داشته است، می بایست در هر یازده منطقه سالن تخصصی کشتی داشته باشد.
وی ضمن حمایت از مربیان و متخصصان گفت: شهرداری باید علاوه بر تیم ها، هیئت ها و فدراسیون ها به مربیان و متخصصان نیز رسیدگی کند.
به گزارش حافظ نیوز سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با 600 مربی در سطح شیراز قرار داد منعقد کرده است.
تنوری در ارتباط با بناهی تاریخی نیز یادآور شد: در شیراز بناهای تاریخی مهمی هستند که ثبت ملی شده‌اند و هم اکنون در اختیار شهرداری قرار دارند اما بهره‌برداری از آنان به سازمان‌های دیگری واگذار شده که مرتبط با بخش فرهنگی نیستند.
وی در پایان گفت: شعار مدیریت واحد شهری را می دهیم اما مدیریت واحد موضوعی را فراموش کرده ایم.
رضا جاویدی، رئیس اداره روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و رزشی شهرداری در این بازدید گفت: اداره روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و رزشی با 8 کارشناس در حال خدمت رسانی می باشد.
وی نقطه تمایز این اداره را با سایر روابط عمومی اینگونه بیان کرد: مدیریت 50درصد تبلیغات شهری و 150 مرکز خبری، تبلیغاتی را در طول روز انجام می دهیم.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ادامه داد: برای کارهایمان یک سری ایزوهایی تعریف کرده ایم که بر اساس آن ها عمل می کنیم.
جاویدی از عضو شورای اسلامی شهر شیراز یکپارچه شدن تبلیغاتی را خواستار شد و عنوان کرد: با یکپارچه شدن تبلیغات شهری مزایای بسیاری از جمله درآمد بهتر و احقاق حقوق شهروندی حاصل می شود.
وی در پایان پیشنهاد داد: به جای تابلوهای سنتی می توان از تابلوهای دیجیتال در سطح شهر استفاده کرد که امیدواریم در بودجه سال 97 این امر دیده شود.
 
 
کد مطلب : ۱۸۶۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما