۰
plusresetminus
زهرا رزمی/

​از ماست که بر ماست...

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۸
تمدن ایرانی اسلامی,تمدنی با بیش از ۷۰۰۰ سال سابقه درخشان اکنون به کجا رسیده است؟
​از ماست که بر ماست...
یادداشت  "حافظ نیوز// زهرا رزمی 

تمدن ایرانی اسلامی,تمدنی با بیش از ۷۰۰۰ سال سابقه درخشان اکنون به کجا رسیده است؟
ما نه تنها فرهنگ سازی و الگوسازی نمی کنیم بلکه خود زمینه غلبه فرهنگ بیگانه را مهیا میسازیم.
اگر ما جشن های ملی و مذهبی را به خوبی و با شکوهی برگزار میکردیم نه غربی ها ولنتاینشان را به اسپندگان ما غالب می کردند, نه شبی چون چهارشنبه سوری با آن آداب شیرین و غنی به چهارشنبه سوزی با انواع محصولات مترقه عمدتا چینی تبدیل می شد و نه تولد عیسی مسیح و شب کریسمس بجای تولد امیرالمومنین در بین جوانان ارج و قرب پیدا می کرد. اشکال کار کجاست؟قصور از سمت غربی هاست که جوانان ما را به بیراهه می کشانند یا قصور از ماست؟
در کلان شهر ها ماموران به خانم های بد حجاب تذکر می دهند,تمام نماز جمعه ها و بیلبوردهای شهر ها پر شده از موعظه های مربوط به رعایت حجاب,خیلی هم خوب,دست مریزاد. اما چرا سینمای ما تبدیل به مرکز رواج بدحجابی و بی حیایی شده.
مگر مخاطب سینما قشر وسیعی از جوانان نیستند؟مگر از این فیلم ها تاثیر نمیپذیرند؟
مگر فریاد نمی زنند که حمایت از تولید ملی,مگر بیرون راندن فرهنگ بیگانه از لوازم و تحریر دانش آموزان مطرح نیست؟ پس چرا محصول با کیفیتی تولید نمی شود که دانش آموزان راغب به خرید آن باشند, حقیقتا دیدن بعضی از این تولیدات انسان را به وحشت می اندازد چه رسد به خرید آن.با خودمان که تعارف نداریم, این ها در مقابل رنگ و لعاب اجناس خارجی هزار بار رنگ می بازند. 
آن ها ابتدا قهر مان پروری کرده و سپس تولید کرده اند,اصلا مگر چند کودک ایرانی با رستم دستان آشنایی دارد که او را به اسپایدر من ترجیح دهد؟؟
 سریال ها و کارتونهای بی محتوا و بعضا مخرب در مقایسه با کارهای خوب اندک. بیش از نیمی از شبانه روز هر کانالی که پخش میکنی دو یا چند نفر مشغول صحبت اند و نمی دانم نتیجه این صحبت ها چیست؟؟!!
آخر چقدر حرف,کمی عمل.
چه خوش گفت استاد سخن که:
سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی/به عمل کار برآید به سخندانی نیست
 
کد مطلب : ۱۸۸۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما