شهردار شیراز:

بودجه پیشنهادی سال 97 تقدیم شورا شد

22 اسفند 1396 ساعت 0:43


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حافظ نیوز، حیدر اسکندر پور در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری بر اساس اصول علمی، تحلیل آماری و با تکیه بر بهبود شاخص های مدیریت و  مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، مدیریت هزینه، حذف هزینه های غیر ضروری، سرمایه انسانی و... تدوین شده است گفت: از مهمترین سیاست های اجرایی بودجه ۹۷ شهرداری اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت بندی طرح ها و پروژه ها، بر اساس عدالت محوری در خدماتی  شهر، توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و توزیع عادلانه منابع بین پروژه های عمرانی است.
شهردار شیراز با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ در پنج محور فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، کالبدی و مدیریتی تعریف شده است گفت: محکم کردن پایه های هویت تاریخی فرهنگی شیراز، کمک به بازشناسی ارزش های فرهنگی شهر، توسعه ورزش و تفریح برای نشاط در شهر، توسعه سرمایه اجتماعی و کمک به تقویت بنیان خانواده مهمترین راهبردهای فرهنگی،بودجه شهرداری شیراز بوده است
وی مهمترین راهبرد در هر بخش را چنین بیان کرد:
مهمترین راهبردهای زیست محیطی استانداردسازی و ایمن سازی فضاهای شهری، کاهش منابع آلاینده و حرکت به سمت توسعه پایدار، حفظ و احیای باغات سطح شهر، مدرنیزه کردن و بهبود مدیریت پسماند دانست.
مهمترین راهبردهای اقتصادی را بسترسازی برای سرمایه گذاری، معرفی جاذبه های گردشگری شیراز در کشورهای هدف، تأمین منابع مالی پایدار برای شهر و کاهش وابستگی به درآمدهای ساختمانی، اصلاح نظام مالی شهرداری با تأکید بر بودجه ریزی عملیاتی و تعادل بین منابع درآمد – هزینه، دانست.
 اسکندرپور با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز با سازمان های تابعه برای سال ۹۷، با مبلغ ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان جهت بررسی و تصویب به شورای شهر تقدیم شد گفت: پس از اعمال کسورات ناشی از تعدیل سنوات بستانکاران و مازاد تخصیص نیافته‌ی اوراق مشارکت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان؛ در نهایت بودجه شهرداری و سازمان های تابعه ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان می شود. همچنین این رقم نسبت به بودجه مصوب سال ۹۶ معادل ۶/۹ درصد کاهش داشته است که این بودجه در سال ۹۶، رقم ۳ هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان بوده است.
وی اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام را یکی از مهمترین اهداف بودجه پیشنهادی ۹۷ است دانست و گفت: ۷۲/۱۱ درصد از بودجه پیشنهادی به مسایل عمرانی اختصاص یافته و ۲۷/۸۹ درصد سهم امور جاری است همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت بندی طرح ها و پروژه ها، تعریف پروژه ها بر اساس عدالت محوری و توزیع متوازن خدمات در شهر، توجه ویژه به منطق کمتر برخوردار از جمله سیاست های اجرایی است.
اسکندر پور افزود: در لایحه بودجه 97 تعداد کل 231 ردیف اعتباری عمرانی، تعداد 220 پروژه نیمه تمام با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد تومان  و تعداد 11پروژه جدید با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان  است.
 
قابل ذکر است که بودجه پیشنهادی توسط شهرداری شیراز حداکثر تا سی ام بهمن ماه در شورای شهر بررسی و به تصویب خواهد رسید.


کد مطلب: 18806

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18806/بودجه-پیشنهادی-سال-97-تقدیم-شورا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir