۰
plusresetminus
سرپرست دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار «حافظ نیوز» :

سه استاد دانشکده برق دانشگاه شیراز اخراج نشده اند و به کارشان ادامه خواهند داد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
پیش از ظهر امروز سرپرست دانشگاه شیراز به شفاف سازی پیرامون وضعیت سه استاد دانشکده برق پرداخت.
سه استاد دانشکده برق دانشگاه شیراز اخراج نشده اند و به کارشان ادامه خواهند داد
پیش از ظهر امروز حمید نادگران, سرپرست دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار "حافظ نیوز" مبنی بر اینکه " سر انجام سه استاد دانشکده برق چیست و چه تصمیمی برای آن ها گرفته شده است؟ آیا اخراج شده اند؟" گفت: دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز جز سه دانشکده برتر کشور است و در برخی گرایش ها و تخصص ها رتبه یک را نیز دارا می باشد. در این دانشکده تعداد قابل توجهی استاد نخبه با تعاملات بین المللی داریم. باید بگویم که سه عزیزی که مشکلاتی با دانشکده برق و کامپیوتر داشتند, هیچگاه درعرض دوسال گذشته بحث اخراج آن ها مطرح نبوده است و چیزهایی که در فضای مجازی مطرح می شود را اکیدا تکذیب می کنیم."
وی در ادامه تاکید کرد: از زمانیکه فردی جذب هیئت علمی می شود تا 5 سال می بایست کلیه فعالیت های علمی, آموزشی و پژوهشی خود را ارائه دهد و چنانچه حدنصاب لازم را کسب کند, می تواند به فعالیتش ادامه دهد و این مساله چون قانون است, بدون استثنا برای کلیه اساتید جدیدالورود در حال انجام می باشد و در این میان ممکن است فردی به حدنصاب لازم نرسد, هیئت رئیسه دانشگاه با اختیارات خود که قانونی نیز می باشد می تواند فرصتی یک ساله اضاف بر 5 سال به او بدهد.
نادگران درمورد سه استاد دانشکده برق دانشگاه شیراز افزود: از این سه عزیز یک نفرشان پنج سالش درحال اتمام است که ما با اغماض یک سال دیگر به ایشان فرصت دادیم تا فعالیت های علمی و آموزشی خود را به حدنصاب برسانند و دو نفر دیگر هنوز 5 سالشان به اتمام نرسیده است و تا شهریور سال آینده برای رسیدن به حدنصاب زمان دارند. وی اضافه کرد: دوستان در تمامی ترم ها بجز یک ترم مشغول به تدریس بوده اند که آن یک ترم هم تصحیح شد. برای آن ها درس هایی گذاشته شده است و حال که در آستانه ورود به ترم جدید هستیم از هر سه عزیز استفاده خواهد شد و برایشان درس گذاشته شده و به سرکلاس خواهند رفت و از فرصت مانده برای به حدنصاب رساندن فعالیت های پژوهشی و علمیشان استفاده خواهند کرد. سرپرست دانشگاه شیراز درباب موضوع مطروحه همچنین بیان کرد: خود این عزیزان فکر کرده اند که احتمالا مشکلی برایشان پیش بیاید, پیش دستی کرده اند و آن ها از هیچ تدریسی محروم نشده اند و فقط در یک ترم بعضی از دروس عمومی را هم به ایشان داده اند و در حقیقت مشکل خاصی هم نبوده است.
در ادامه دکتر تقوی, معاون آموزشی دانشگاه شیراز نیز پاسخی به سوال پیرامون سه استاد دانشکده برق داد و عنوان کرد: در دانشگاه ابتدا استخدام به صورت پیمانی ست که حداکثر دوره پیمانی نیز 5 سال است و هیئت رئیسه می تواند تصمیم به قطع همکاری با او نماید. وی در ادامه افزود: هر سه استاد مذکور در حال انجام کار و فعالیت هستند و در ترم گذشته برایشان درس نیز گذاشته شده بود و این ترم نیز هست. تقوی در این خصوص تاکید کرد: هیچ بحث و موضوع سیاسی در کار نبوده است. گفتنی است که دکتر تقوی, معاون محترم آموزشی دانشگاه شیراز از پاسخ به سوال خبرنگار "حافظ نیوز" مبنی بر "انجام تخلفات آموزشی از جمله ندادن درس در ترم گذشته به سه استاد دانشکده برق و گنجاندن بخشی در قسمت ارزیابی که آیا سه استاد مذکور بمانند یا خیر و اعمال نفوذهایی در قسمت های مختلف" سر باز زد و با توجیح کمبود وقت به این سوال مهم پاسخ نداد.
گزارشگر: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۸۸۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما