۰
plusresetminus
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

مرحوم آیت الله حائری چهره شاخص و نورانی معاصر بود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مرحوم آیت الله حائری شیرازی دارای شخصیتی شجاع و متفکر بود که در کنار شهید آیت الله دستغیب چهره های شاخص و نورانی معاصر فارس هستند.
مرحوم آیت الله حائری چهره شاخص و نورانی معاصر بود
به گزارش "حافظ نیوزحجت الاسلام محمد جواد علی اکبری عصر پنجشنبه در مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله حائری شیرازی افزود: شیراز معاصر ۲ چهره نورانی و رشید و موثر در شکل گیری انقلاب داشت که شهید آیت الله دستغیب و شیخ حکیم، عارف و متفکر مرحوم آیت الله حائری شیرازی بود.
وی ادامه داد: خطبه ها و بیانات آیت الله حائری منحصر به فارس و شیراز نبود، هم نماینده امام(ره)، نماینده ولی فقیه و.. بود تهذیب گر دلها و اعتلا بخش شخصیت ها بود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: دوران کودکی و نوجوانی این عالم ربانی نیز تماشایی است و دو دوران جوانی نیز یک طلبه اهل مطالعه و تفکر را مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام علی اکبری افزود: همراه با امام(ره) نیز حضور شجاعانه دارد و همه در رشد شجاعانه شخصیت او تاثیر فراوان دارد تا پیروزی انقلاب اسلامی که آیت الله حائری به سن کمال رسیده و آماده می شود در کنار دیگران برای ساخت نظام اسلامی و شخصیت آیت الله حائری در اتفاقات و صحنه های بعد قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: در سال ۸۸ و زمان فتنه او آبروی خود را در دست می گیرد و به روشنگری می پردازد و ما با چنین شخصیت و چنین عمری مواجه هستیم که برای همگان الهام بخش است.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: برای شناخت این شخصیت و آثار به جا مانده از این شخصیت کارهای زیادی انجام شود زیرا جوانان باید بدانند.
حجت الاسلام علی اکبری تاکید کرد: آیت الله حائری مردی همیشه در تفکر و بررسی بود در حالیکه تفکر حلقه گمشده دوران ما است و عالمان علاوه بر خود باید اندیشه ورزی را آموزش دهند.
وی یادآور شد: نگاه تربیتی دیگر گمشده امروز است که باید در خانواده و نظام آموزشی به آن توجه شود.
کد مطلب : ۱۸۸۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما