۰
plusresetminus
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس:

درمان فساد قانونی و سیاسی نسبت به فساد اداری در اولویت است/ در مبارزه با فساد باید با علت‌ها مبارزه کرد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۱
پژوهش گفت: اگر فساد قانونی و سیاسی که نسبت به فساد اداری اولی هستند، درمان شد فساد اداری نیز راحت‌تر درمان می‌شود.
درمان فساد قانونی و سیاسی نسبت به فساد اداری در اولویت است/ در مبارزه با فساد باید با علت‌ها مبارزه کرد
به گزارش "حافظ نیوزمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در همایش سلامت اداری و مبارزه با فساد که در اتاق شیراز برگزار شد، گفت: فساد فقط فساد اداری نیست بلکه برخی قوانین نیز که به نفع یک طیف نوشته شده‌اند و همچنین فساد سیاسی که بسیار لطمه می‌زند وجود دارد و اگر فساد قانونی و سیاسی که نسبت به فساد اداری اولی هستند، درمان شد فساد اداری نیز راحت‌تر درمان می‌شود.
هادی پژوهش جهرمی شخصی به من می‌گفت معجزه است کسی وارد سیستم اداری شود و بدون داشتن آشنا بتواند دست پر برگردد که این یک درد، مرض و آفت است و همه نشسته‌ایم و دردها را بیان کرده‌ایم اما یک نسخه‌پیچ حاذق نگفت برای درمان این درد باید از کجا شروع کنیم.
وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد هرکس در هرجایی که هست باید از خود و زیرمجموعه خود اصلاح را شروع کند، گفت: اگر در سیستم دولتی فساد وجود دارد یک طرف آن هم بخش خصوصی است که مایل به دادن رشوه است. باید دید این تمایل به فساد در چه بستری شکل گرفته و ایجاد شده است.
پژوهش تفاوت حقوق و درآمد، فقر و اختلاف طبقاتی را از جمله عوامل زمینه‌ساز فساد برشمرد و افزود: رطب خورده نتواند منع رطب کند بنابراین کسی که می خواهد با فساد مبارزه کند باید خود فاسد نباشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به نارضایتی‌های اخیر گفت: اگر ریشه های فساد بیان نشود و با آن مبارزه جدی نکرد موج نارضایتی ایجاد می کند.
پژوهش با بیان اینکه در مبارزه با فساد نباید با معلول ها مبارزه کرد بلکه باید علت را از بین برد، گفت: باید علت‌ها و ریشه‌های فساد را خشکانید. علت ها در دادگستری و نیروی انتظامی نیست هرچند در حوزه پیشگیری از جرم می توان به معلول ها پرداخت. گرچه دستگاه قضا با علت ها برخورد می کند اما باید به قبل تر از آن رفت و دید علت جرم و فساد چه بوده است.
کد مطلب : ۱۸۸۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما