دارنده نشان طلای کشتی جهان و المپیک:

هنوز هم می‌توانم بهترین باشم/ بازگشتم به کشتی نیازمند هماهنگی و رفع موانع است

17 بهمن 1396 ساعت 18:02

دارنده نشان طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: با شناختی که از کشتی دنیا دارم می‌توانم به جرأت بگویم که امید نوروزی هنوز هم بهترین است و خواهد بود.


به گزارش "حافظ نیوز امید نوروزی ورزشکار شیرازی و دارنده نشان طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک، درباره حضورش در خانه کشتی بعد از مدت‌ها گفت:‌ برای انجام برخی کارهای اداری و دیدار دوستانم در تهران آمدم. بازگشت به خانه کشتی بعد از 15 ماه واقعاً هیجان‌انگیز است.

وی در پاسخ به این سؤال که هنوز خیلی از علاقه‌مندان پیگیر بازگشت او به کشتی هستند و آیا با توجه به تغییر و تحولات رخ داده می‌توان به بازگشت او امیدوار بود، گفت: صددرصد؛ هم از نظر بدنی، هم از نظر سنی شرایطم به گونه‌ای است که می‌توانم چهار سال دیگر هم کشتی بگیرم اما این موضوع نیازمند یکسری هماهنگی‌ها از سوی کادر فنی و شورای فنی و برطرف شدن برخی موانع و مشکلات است تا بتوانم با فراق بال و خیال آسوده به اردوها بیایم. خودم هم تلاش می‌کنم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنم که باز هم بتوانم در خدمت تیم ملی کشورم باشم. امیدوارم و این شانس را هم دارم که باز هم بتوانم بهترین باشم و سکوهای جهانی را فتح کنم.

دارنده نشان طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک در خصوص اینکه صحبت‌هایش نشان‌دهنده علاقه‌اش به بازگشت است، تصریح کرد: با شناختی که روی کشتی دنیا دارم می‌توانم به جرأت بگویم که امید نوروزی هنوز هم بهترین است و خواهد بود اگر به کشتی برگردم مردم بدانند که کم نخواهم گذاشت و بهترین کشتی‌ها را خواهم گرفت.

نوروزی در خصوص اینکه همانطور که گفتی به نظر می‌رسد شرایط بدنی مناسبی داری اما در این مدت هم قوانین و اوزان تغییر کرده و هم جوانان زیادی مدعی پوشیدن دو بنده تیم ملی شدند، گفت: همیشه باید به جوانان میدان داد و کمک کرد راه خودشان را پیدا کنند اما من در میدان رقابت هیچ‌گاه کم نمی‌گذارم و تمام تلاشم را برای موفقیت و سربلندی ایران انجام می‌دهم.

وی درباره تغییرات صورت گرفته در قوانین گفت: تغییر و تحولات پی‌درپی هیچ‌موقع به نفع کشتی نبوده و نیست. امیدوارم قوانین ثابت بماند تا کشتی‌گیران بتوانند زمان بیشتری را برای تطبیق با آن داشته باشند. خوشبختانه کادر فنی خوب و نفرات جوانی در سایه حمایت‌های فدراسیون در اختیار داریم که ان‌شاءالله بستری فراهم شود تا با تمرینات منظم و برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم روند روبه‌رشد کشتی فرنگی را تداوم دهیم.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک درباره اضافه شدن خاک به کشتی فرنگی با توجه به تبحر کشتی‌گیران ایران و اینکه می‌تواند به نفع ما باشد یا نه، عنوان کرد: قانون با اضافه شدن خاک متعادل شد که امیدوارم ثابت بماند و کمتر تغییر کند تا کشتی‌گیران بتوانند همه جا کشتی بگیرند. خیلی از کشتی‌گیران با تغییر قوانینی که در این سال‌ها رخ داده لطمه خورده‌اند و ضرر کرده‌اند امیدوارم این بار حداقل قانون و المپیک تغییر نکند تا شاهد افتخارآفرینی نمایندگان کشورمان در میادین جهانی و المپیک باشیم.

امید نوروزی خاطرنشان کرد: فرنگی‌کاران ما آنقدر سخت‌کوش و پرتلاش بوده‌اند که در هر قانونی گلیم خود را از آب بیرون کشیده‌اند اما همانطور که گفتید با توجه به تبحر فرنگی‌کاران ایرانی در خاک، بازگشت خاک به کشتی فرنگی می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

منبع: فارس

 


کد مطلب: 18853

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18853/هنوز-هم-می-توانم-بهترین-باشم-بازگشتم-کشتی-نیازمند-هماهنگی-رفع-موانع

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir