خبر خوش مدیر شعب بانک مسکن فارس برای زوج‌هایی که توان سپرده‌گذاری ندارند

انبوه‌سازان با وام بانک مسکن برای زوج‌های جوان خانه می‌سازند/پرداخت 120 میلیون تومان وام به ازای ساخت هر واحد در بافت فرسوده

17 بهمن 1396 ساعت 18:13

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس گفت: به ازای هر واحدی که انبوه‌سازان در بافت فرسوده می‌سازند، یک‌صد و 20 میلیون تومان تسهیلات خواهند گرفت.


به گزارش "حافظ نیوزعلی کمالی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات جدید این بانک به انبوه‌سازان برای احیای بافت فرسوده اظهار داشت: انبوه‌سازانی که در بافت فرسوده مسکن می‌سازند، به ازای هر واحد، یکصد و 20 میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند.
وی در تشریح نحوه پرداخت این تسهیلات نیز گفت: ازآنجاکه برخی از افراد توان گرفتن وام مسکن از صندوق یکم را ندارند، انبوه‌سازان می‌توانند با سپرده‌گذاری و در صورت گردش حساب مناسب، برای هر واحد یکصد و 20 میلیون تومان تسهیلات بگیرند و با پایان ساخت مسکن، این واحد را صرفاً تحویل متقاضیان صندوق یکم قرار دهند.
مدیر شعب بانک مسکن استان فارس، این اقدام را در جهت کمک به احیای بافت فرسوده و زوج‌های خانه اولی عنوان کرد و افزود: برخی از زوجین پولی برای افتتاح حساب ندارند که با این شرایط و سپرده‌گذاری انبوه‌سازان، به‌راحتی می‌توانند خانه‌دار شوند؛ ضمن اینکه بافت فرسوده شهر نیز احیا خواهد شد و درعین‌حال انبوه‌سازان نیز از این تسهیلات برخوردار می‌شوند.
کمالی همچنین به تسهیلات دیگر بانک مسکن برای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و اظهار داشت: به ازای هر واحد ساخته یا خریداری‌شده در بافت فرسوده تا سقف 50 میلیون تومان وام با بازپرداخت 12 ساله پرداخت می‌شود که نیازی هم به سپرده‌گذاری نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه به زوجینی که متقاضی خرید مسکن در بافت فرسوده باشند نیز تا سقف 80 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این سیاست‌های حمایتی بانک مسکن در جهت حمایت از زوج‌ها برای خانه‌دار شدن و انبوه‌سازها برای احیای بافت فرسوده خواهد بود.
کمالی در ادامه با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات خرید مسکن در 10 ماهه امسال نسبت به سال 95، خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 843 فقره تسهیلات خرید مسکن پرداخت کردیم، درحالی‌که در 10 ماهه نخست امسال 4 هزار و 192 فقره تسهیلات پرداخت‌شده و یک رشد 47 درصدی را در این خصوص شاهد هستیم.
وی افزود: افزایش پرداخت تسهیلات خرید مسکن نشان از این دارد که بازار مسکن از حالت رکود خارج‌شده، ضمن اینکه در قیمت مسکن نیز افزایش چندانی نداشتیم.
این مقام مسؤول به وضعیت صندوق یکم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در 10 ماهه نخست امسال، 8 هزار و 193 فقره حساب در صندوق یکم افتتاح‌شده، درحالی‌که سال گذشته 6 هزار و 445 فقره افتتاح حساب داشتیم.
کمالی سقف تسهیلات صندوق یکم برای زوج‌ها را یک‌صد و 20 میلیون تومان با بازپرداخت 12 ساله و سود 9.5 درصد عنوان کرد.
مدیر شعب بانک مسکن استان فارس همچنین به نسبت مصارف به منابع بانک مسکن اشاره کرد و گفت: بیش از 120 درصد منابع به‌صورت تسهیلات پرداخت‌شده که از این نظر در میان بانک‌های استان، در ردیف نخست قرار داریم.
وی جمع کل وام‌های پرداختی بانک مسکن استان فارس یه متقاضیان را در 10 ماهه نخست امسال 5 هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تنها در حوزه روستایی یک هزار فقره و در حوادث غیرمترقبه 936 فقره تسهیلات پرداخت‌شده است.
کمالی میزان مطالبات معوق بانک مسکن استان فارس را 2.5 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: کم‌ترین میزان مطالبات معوق در میان بانک‌های استان، متعلق به بانک مسکن بوده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان فارس همچنین به آخرین وضعیت مسکن مهر اشاره کرد و افزود: 3 هزار و 519 واحد مسکن مهر قسط‌بندی شده و به متقاضیان تحویل‌شده است و مابقی واحدها نیز تا پایان سال 97 به مردم واگذار می‌شود.
وی میزان پرداخت وام ازدواج را در 10 ماهه نخست امسال 3هزار و 172 فقره عنوان کرد و گفت:بانک مسکن استان فارس 333میلیارد ریال در این خصوص به متقاضیان پرداخت کرده است.
کمالی همچنین در راستای حمایت بانک مسکن از خرید کالای ایرانی نیز گفت: 6هزار و 725 فقره وام خرید کالا برای حمایت از کالای داخلی پرداخت شده که حدود 537 میلیارد ریال برآورد می شود.


کد مطلب: 18856

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18856/انبوه-سازان-وام-بانک-مسکن-زوج-های-جوان-خانه-می-سازند-پرداخت-120-میلیون-تومان-ازای-ساخت-واحد-بافت-فرسوده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir