۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در گفتگو با "حافظ نیوز":

واقعیت این است که حکومت شاه، راهی بجز مبارزه و قیام برای ملت باقی نگذاشته بود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴
امام جمعه شیراز یادآور شد: تاریخ گواه است که در دوران این پدر و پسر(پهلوی)، به نام مقدس اباعبدالله الحسین(ع) چه توهین‌هایی شد و ارزش‌های حماسی به تاراج رفت و ارزش‌هایی الهی که حتی قبل از اسلام مردم به آن پایبند بودند، مورد هتک حرمت قرار گرفت.
واقعیت این است که حکومت شاه، راهی بجز مبارزه و قیام برای ملت باقی نگذاشته بود
آیت‌اله اسدالله ایمانی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار "حافظ نیوز به علت رویگردانی مردم از رژیم پهلوی به ویژه در سال‌های 56 و 57 پرداخت و اظهار داشت: برای مسأله‌ای به این عظمت باید دنبال حادثه یا علت و عامل باشیم که  در این حرکت بزرگ، عوامل به دو دسته اول و دوم تقسیم می‌شوند که عوامل دسته دوم از جنس دسته اول هستند.
وی با بیان عمل اول در حرکت بزرگ ملی در رویگردانی مردم از رژیم پهلوی گفت: مردم ما در طول تاریخ زندگی در ایران از زمان باستان و قبل از اسلام، به ارزش‌های الهی باور داشتند و بعد از آمدن اسلام نیز حضور مردم در قالب دفاع از اسلام تجلی پیدا کرد.
به گفته نماینده ولی­فقیه در فارس، مردم ایران عاشق اسلام بودند و ایرانیان آغوش خود را به روی اسلام و خانواده پیامبر(ص) گشودند و محبت اهل بیت(ع) را در دل داشتند.
امام جمعه شیراز یادآور شد: تاریخ گواه است که در دوران این پدر و پسر(پهلوی)، به نام مقدس اباعبدالله الحسین(ع) چه توهین‌هایی شد و ارزش‌های حماسی به تاراج رفت و ارزش‌هایی الهی که حتی قبل از اسلام مردم به آن پایبند بودند، مورد هتک حرمت قرار گرفت.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: مسأله دیگر این بود که مردمی که در سایه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مستقل بودند، آینه وابستگی را در این پدر و پسر دیدند که به فکر منافع دول خارجی بودند.
نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری تصریح کرد: برخورد با علما و طلاب، خراب کردن مدارس دینی و از بین بردن مساجد  باعث شد که مردم نسبت به حکومت این پدر و پسر بدبین و رویگردان شوند و توهین به امام(ره) حادثه و عاملی شد که مردمی که رویگردان شده‌ بودند و همچنین برخی حرکت‌های­شان سرکوب شده بود، به صورت منسجم و با وحدت و رهبری به ظلم شاه و ایادی آن خاتمه دهند.
این روحانی فعال انقلابی در ادامه با بیان اینکه همه کسانی که از خرداد 42 در بطن انقلاب اسلامی حضور داشتند، خاطرات زیادی در سینه دارند که تنها نیاز به تلنگر دارد، گفت: یکی از خاطراتی که از آن زمان در خاطرم مانده، این است که در روزهای 21 و 22 بهمن ماه 57 منافقین و اعضای مجاهدین خلق به دنبال به‌دست آوردن سلاح از مراکز نظامی بودند و ما در کازرون در حالی که برای حفظ اموال تلاش می‌کردیم، تمام سعی خود را بر مُهرو موم و حتی جوش درب‌های این مراکز قرار داده بودیم تا اسلحه‌ای به دست کسی نیافتند؛ هرچند بعد متوجه شدیم این اصرار در به دست آوردن اسلحه برای سوءاستفاده از انقلاب اسلامی بوده است.
وی با اشاره به شبهه عده‌ای در مثمرثمر بودن فعالیت‌های برخی گروه‌های چریکی و سازمان مجاهدین و کنار گذاشته شدن آنها پس از انقلاب اسلامی بیان داشت: حرکت مسلحانه گروهی در کشور ما حتی در زمان اساطیری نیز بر مردم تأثیری نداشته است و این طور نیست که عده‌ای بتوانند با جمع تعدادی از افراد و فراهم کردن مقداری سلاح با نظامی که تا بن دندان اسلحه داشتند، مقابله کنند.
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: تنها مردم بدون هیچ وابستگی جناحی با هدایت رهبری داهیانه و عالمانه امام(ره) توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند و این مردم هم همین دانشجویان و دانش‌آموزان، روحانیت، فرهنگیان و اقشار مختلف بودند که تحت فرمان مقام رهبری انقلاب کردند.
نماینده ولی­ فقیه در فارس با تأکید بر این موضوع که این شبهه یک بلوف سیاسی  و ادعای پوچ است، اظهار داشت: این مباحث که این گروه‌های اندک چریکی بتوانند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند، ادعاهایی پوچ است؛ چرا که بیشتر از این کاری نمی­توانستند بکنند.
وی با بیان اینکه در باور دینی ما نیز ترور محکوم است، عنوان کرد: ترور به معنای حرکت غیرمسئولانه و فردی را در عین بی‌خبری مجازات کردن است.  مسلم بن عقیل نیز در پاسخ به هانی که گفت ”چرا ابن زیاد را ترور نکردید“ فرمود ”این از عادت اسلام به دور است که فردی را در حالت بی‌خبری مجازات کنیم“.
امام جمعه شیراز در بخش پایانی این گفتگو به بزرگترین تهدید حال حاضر تداوم انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: ”نفوذ دشمن“ که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به آن اشاره داشته‌اند، بزرگترین تهدید تداوم انقلاب سلامی است.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه دشمن همه راه‌ها را رفته و محک زده، اما ناکام بوده است، بیان کرد: نفوذ یعنی استحاله، یعنی افکار مسئولین متحول شود و ارزش‌های غربی جایگزین ارزش‌های اسلامی شوند.
وی خاطرنشان کرد: این نفوذ در فرهنگ، سیاست و حوزه تصمیم‌گیری به عنوان خط مقدم اتفاق می‌افتد و اقتصاد و مسائل نظامی در مراحل بعد قرار دارد.
 
 
 
کد مطلب : ۱۸۸۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما