نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» با محوریت امامت در داراب برگزار می‌شود

23 بهمن 1396 ساعت 17:29

چهارمین نمایشگاه بزرگ «کوچه بنی‌هاشم» با محوریت امامت و تبیین جریان امام عادل از 24 بهمن تا سوم اسفندماه در داراب برگزار می‌شود.


به گزارش "حافظ نیوزمسوؤل روابط عمومی نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» امروز در داراب اظهار داشت: هرسال با توجه به نیازها و اولویت‌های شهرستان موضوعی برای نمایشگاه در نظر گرفته می‌شود و پس از مراحل تحقیق و کارشناسی به اجرا درمی‌آید.
حجت‌الاسلام حامد رنجبر بابیان اینکه سال گذشته نمایشگاه با موضوع سبک زندگی فاطمی برپا شد، ادامه داد: امسال با توجه به‌ضرورت پرداختن به اعتقادات و باورهای دینی، نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» با محوریت امامت به‌ویژه جریان امام عادل برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ابعاد محتوایی نمایشگاه با مراجعه به مباحث تاریخی متقن، احادیث و روایات شکل‌گرفته است، گفت: تیم اجرایی این نمایشگاه برای کارشناسی و تحقیق مدت‌ها وقت گذاشته تا اثری درخور تأمل و توجه از وقایع تاریخ اسلام بازآفرینی کند.
رنجبر با تصریح اینکه شبکه مجازی از صفرتا صد اعتقادات و باورهای دینی را مورد هجمه قرار داده است، اضافه کرد: اعتقادات هر فرد، شالوده فکری او را تشکیل می‌دهد که این اعتقادات طی چند سال اخیر در شبکه مجازی مورد هجمه واقع‌شده و این مسئله ضرورت پرداختن به شبهات دینی را دوچندان می‌کند.
وی پرداختن به شبهات اعتقادی را یکی از رویکردهای نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» برشمرد و خاطرنشان کرد: شبهه‌زدایی باید غیرمستقیم مطرح شود تا از مخاطب حساسیت‌زدایی کند و به‌طورمعمول ما اصل شبهه را مطرح نکرده و پاسخ شبهات را مطرح می‌کنیم چراکه این شیوه تأثیرگذاری بهتری بر مخاطب دارد.
مسوؤل روابط عمومی نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» بیان کرد: مکان‌ها و شخصیت‌ها در این نمایشگاه در قالب حجمی و تصویرگری اجراشده و فضای تأثیرگذار و تأثربرانگیزی برای مخاطبان ایجاد می‌کند.
رنجبر رسانه تصویری را در القاء مضامین و وقایع تاریخ اسلام تأثیرگذارتر از منبر دانست و افزود: تأثیر تصویر و قالب تجسمی وقایع تاریخ اسلام بر مخاطب بیشتر از منبر است هرچند منبر نیز تأثیرگذار بوده اما تصویر همواره گویاتر از بیان است.
وی اظهار داشت: مردم با مراجعه به این نمایشگاه خود را به وقایع تاریخی گره می‌زنند و با چهره‌ای متأثر و متألم از نمایشگاه خارج می‌شوند و این موضوع از دفتر نظرسنجی نمایشگاه و متن‌هایی که بازدیدکنندگان نوشته‌اند، مشهود است.
مسوؤل روابط عمومی نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» خاطرنشان کرد: نمایشگاه صبح‌ها به بازدید دانش‌آموزان اختصاص‌یافته و عصرها ویژه بزرگ‌سالان است.
رنجبر اضافه کرد: سال گذشته سه هزار دانش‌آموز از نمایشگاه بازدید کردند و استقبال عموم مردم نیز بی‌نظیر بود.
وی اظهار داشت: در راه‌اندازی این نمایشگاه برخی اداره‌ها و نهادها همکاری داشتند اما کادر اجرایی آن مستقل بوده و با مشارکت خیرین و محبین اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.


کد مطلب: 18874

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18874/نمایشگاه-کوچه-بنی-هاشم-محوریت-امامت-داراب-برگزار-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir