افتتاح 2 اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان بوانات استان فارس

24 بهمن 1396 ساعت 15:23

به مناسبت دهه‌ی فجر، دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان بوانات در شمال استان فارس به بهره‌برداری رسید .


به گزارش "حافظ نیوزبه نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، دو اقامتگاه بوم‌گردی با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان و اشتغالزایی 12 نفر در 2 روستا از توابع شهرستان بوانات به بهره‌برداری رسید .
مسئول اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان بوانات گفت: اقامتگاه‌ بوم‌گردی پیتا مزرعه آبغوز روستای فخرآباد،  در دامنه کوه زیبای آبغوز و درمجاورت با جاذبه های طبیعی و آب چشمه با پوشش گیاهی بسیار مناسب قرار گرفته است .
حسین پوراسد با اشاره به چشم‌انداز زیبای این اقامتگاه، گفت:  مساحت این مجموعه حدود 10 هکتار و زیربنای آن 200 مترمربع با اشتغال 6 نفر و با سرمایه گذاری حدود 400 میلیون تومان احداث شد .
این مقام مسئول گفت: از کل مبلغ صرف شده برای اجرای این مجموعه، 100 میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید است .
وی افزود: اقامتگاه  بوم‌گردی آژند روستای جعفرآباد سفلی فخرآباد نیز با الگوی معماری بومی و سنتی منطقه و در مجاورت جاذبه‌های طبیعی و گردشگری  نظیرتفرجگاه تاج کرمانی، رودخانه اعظم و چشمه‌های فصلی ، انواع باغات میوه ارگانیک، بافت روستایی منسجم و مرزکویر و کوهستان با مساحتی حدود 1000 مترمربع و زیربنای 200 مترمربع، سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی و... با سرمایه گذاری حدود 320 میلیون تومان احداث شده است .
پوراسد گفت: این مجموعه زمینه‌ی اشتغال 6 نفر را به صورت مستقیم  به وجود آورده و بهره بردار برای توسعه زیربنای مجموعه به متراژ 200 مترمربع دیگر در دو طبقه اقدام کرده است .
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، تاکنون 5 اقامتگاه  بوم‌گردی در شهرستان بوانات مجوزهای اولیه و پروانه بهره‌برداری را دریافت کرده و پرونده 5 متقاضی دیگر در حال طی روند اداری جهت صدور  مجوزهای قانونی است .
 


کد مطلب: 18892

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18892/افتتاح-2-اقامتگاه-بوم-گردی-شهرستان-بوانات-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir